Avem statii automatizate de bike-sharing, dar serviciile sunt …romanesti!

bike-sharing

Bucurestiul are, de ieri, sase statii automatizate de bike-sharing, amplasate in Piata Universitatii, Piata Revolutiei, Piata Romana, Piata Victoriei, Piata Charles de Gaulle si Kufland Barbu Vacarescu. Acest proiect, de care s-a ocupat Asociatia Green Revolution, a fost lansat ieri in prezenta primarului Capitalei.

Gabriela Firea a precizat ca este un proiect pilot, aflat abia la inceput, si ca ea sustine aceasta initiativa atat institutional, cat si personal. Ce inseamna, mai exact, bike-sharing “romanesc”?

Inseamna ca in acest moment sunt disponibile, in cele sase statii, un total de 210 biciclete. Pot fi inchiriate absolut gratuit de oricine doreste sa faca miscare pentru 30 de minute in baza unui card I’Velo. Acest card poate fi obtinut prin crearea unui cont pe site-ul firmei sau prin inregistrarea in unul dintre centrele aflate in Parcul Herastrau si Parcul Tineretului. Bicicleta poate fi inchiriata de la oricare dintre cele sase centre, fara a exista obligativitatea ca ea sa fie inpoiata in acelasi loc.

Poate fi luata, de exemplu, din Piata Universitatii si lasata in Piata Victoriei. Numai ca, persoana doritoare sa pedaleze, nu trebuie sa depaseasca 30 de minute, decat daca este dispusa sa plateasca. Mai poate inchiria bicicleta gratuit, numai dupa o pauza de 30 de minute. Tocmai de aceea consideram ca bike-sharing a fost adaptat la varianta romaneasca. Pai, in conditiile in care nu avem inca piste pentru biciclete si suntem nevoiti sa circulam pe carosabil, cum putem sa ne incadram in cele 30 de minute?

CITESTE SI: Trasee pentru biciclete pe 100 de kilometri, in Bucuresti. 42 de strazi intra in acest proiect

Nicio problema, pentru ca initiatorii acestui proiect au gasit si solutia: abonamentele de o zi, o luna sau un an. Un abonament pentru o zi in care ne putem plimba in voie cu bicicleta prin Bucuresti ne costa 10 lei, un abonament pentru o luna costa 35 de lei, iar pentru un an costa 100 de lei. “Vor fi percepute si costuri suplimentare pentru cei care depasesc timpul de 30 de minute, dupa cum urmeaza: 4 lei pentru depasirea celor 30 de minute, 8 lei pentru depasirea a 60 de minute, 20 de lei pentru depasirea a 90 de minute si 25 de lei pentru depasirea a 120 de minute.” dupa cum ne informeaza chiar Gabriela Firea pe pagina de facebook.

In aceste conditii, nu prea mai intelegem rostul statiilor de bike-sharing. Adica intelegem, dar contra cost, pentru ca gratuit cele 30 de minute nu ne ajung decat pentru o scurta plimbare, in weekend. In Ungaria, de exemplu, bicicletele se inchiriaza complet gratuit. Deh, treaba romaneasca: inceput bun, dar adaptat mentalitatii si stilului de viata autohton!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

4 × 4 =