Cum se circula in marile orase ale Europei vs Bucuresti?

Daca vi se pare ca traficul din Bucuresti este infernal si ca nu se poate mai rau de atat, va inselati! Sigur ca ne referim numai la modul in care se circula, nu la felul in care arata strazile. Exceptand gropile si vesnicele lucrari de la noi, iata ce am descoperit despre traficul rutier din cateva mari orase ale Europei:

In Atena fiecare circula cum are chef, pe unde poate. Asta inseamna ca grecii considera ca majoritatea regulilor sunt facute doar pentru a fi incalcate. Orasul este plin de motociclete si scutere. Grecii, foarte calmi, circula cumva la mica intelegere, fara sa se claxoneze sau sa se injure. Unii soferi gonesc chiar si cu 200km/h pe autostrazile din oras. Avand o infrastructura foarte dezvoltata, Atena dispune de sosele foarte largi, cu multe benzi, asa incat se poate ajunge rapid dintr-un punct al orasului in altul. In acelasi timp, exista si stradute mici, inghesuite, unde este aproape imposibil sa treci fara sa iti zgarii oglinzile.

In Istanbul ghiciti cum se circula? Megalopolisul intins pe doua continente, Europa si Asia, are o populatie de peste 18 milioane de locuitori. Inghesuiala mare, mon cher! Turcii au parte de un trafic dificil, datorita numarului extrem de mare de autoturisme. Se circula haotic, nu se acorda prioritate pietonilor, care raman adesea pe mijlocul strazii, intre cele doua benzi de circulatie. Soferii nu semnalizeaza la schimbarea benzilor, cei din spate fiind obligati de multe ori sa franeze brusc. Nu se cearta din aceasta cauza, fiind o regula nescrisa de circulatie in Istanbul, ca si in Atena.

Praga este un oras cu circulatie fluenta. Se respecta in general regulile de circulatie. O problema pentru soferi ar putea fi constituita de tramvaie care, fiind foarte multe si peste tot, au prioritate fata de automobile, dar si fata de pietoni.

Parisul, sau fratele mai mare al Bucurestiului, daca e sa ne raportam la pseudonimul „micul Paris”, se aseamana la capitolul „circulatie” cu Capitala noastra. Francezii descriu adesea traficul ca fiind unul prost sau foarte prost. Mai toate masinile sunt zgariate, oglinzile rupte, barele sparte sau usile infundate. Conducatorii auto din Franta sunt considerati soferi slabi, dupa italieni ce-i drept!

In Paris exista multe benzi pentru autobuze, iar taxiurile circula pe o banda speciala. Faptul ca pe strazi circula multe motociclete si biciclete face ca numarul accidentelor rutiere sa fie crescut. Pe unele strazi se circula haotic: ori fix pe mijloc, ori pe margine.

Si in al nostru Bucuresti se circula greu si foarte greu, dar mai este nevoie sa detaliem? Pietoni si soferi, consideram deopotriva ca traficul din orasul nostru este infernal. Insa, citind cele de mai sus, nu pare a fi mult diferit de traficul din alte orase europene. Cu diferenta ca noi nu avem autostrazi sau sosele cu multe benzi, ci niste amarate de 1-2 benzi impanzite cu gropi si cratere!

1 Comment

  1. ionela

    aprilie 15, 2016 at 8:12 am

    Intr-adevar traficul din Bucuresti nu difera cu mult de cel din alte capitale europene dar conditiile da. La capitolul autostrazi sau benzi suntem praf, ca sa nu mai vorbim de binecunoscutele gropi sau chiar cratere din asfalt.Nu cred ca vom ajunge niciodata la un nivel catusi de aproape de adevarata civilizatie.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

five × 3 =