Smart City pe dracu! Bucuresti, orasul ce va ramane in veci o vagauna condusa spre evul mediu

Uber

Taximetristii afiliati la COTAR  protesteaza, astazi, in Piata Victoriei, de pe la vreo 7 dimineata. Si cica au autorizatie pana pe la ora 20.00. De ce protesteaza ei, taximentristii? Degeaba. Chiar degeaba. Poate doar ca sa ocupe spatiul asta “delicat” din Piata Victoriei. Caci, in rest, nu mai au niciun fel de motive! Absolut toate cererile lor au fost rezolvate: UBER, Taxify, Clever Taxi, Star Taxi etc., adica toate serviciile sau aplicatiile de car sharing, au viitorul aproape pecetluit, gratie unei idei super smart a super Consiliului General al super modernului nostru Bucuresti.

Vor disparea de pe piata, in lipsa unei reglementari clare, pentru ca noua Hotarare adoptata ieri in cadrul CGMB impune ca activitatea de transport de persoane sa fie derulata, exclusiv, printr-un dispecerat, fix ca in secolul trecut. Iar aici nu este vorba doar despre Uber sau Taxify, ci si de aplicatii pentru telefoane mobile inteligente, precum Star Taxi sau Clever Taxi (prin care faci comanda la taximetre, nu la Uber…). O spunea, ieri, cu patos si putin la misto, viceprimarul Capitalei, Aurelian Badulescu. Intrebat, in sedinta de Consiliu, daca omenii vor mai putea folosi aplicatii precum cele amintite mai sus ca faca o comanda la taxi (atentie, comanda pentru taximetre, nu altceva), viceprimarul a lovit cu un raspuns cat se poate de “smart”: “E ca si cum m-as intreba daca ma mai pot droga“. La asemenea raspuns, venim si noi cu o replica pentru domnul viceprimar, atat cat ne duce pe noi mintea, ca doar nu suntem atat de smart precum domnia sa: “Da, domnule viceprimar, puteti sa va drogati in continuare“, nu asta este problema. Problema este ca dupa ce ati ars-o tot anul electoral 2016 cu lozinca “Bucuresti, un oras smart”, veniti acum si ne taiati avantul tehnologic. Pai n-ar fi fost mult mai corect sa ne spuneti din timp ca treaba cu orasul smart e, doar asa, o abureala? A, stai, nu v-ar fi adus voturile in baza carora calariti municipalitatea. Ne scuzati, nu ne-am dat seama, ca noi nu avem viziune politica atat de smart.

Dincolo de oamenii smart din Primaria Capitalei (in principal vorbim de oamenii smart-pesedisti, care sunt clar in topul inteligentei din cladirea cu pricina, pentru ca sunt cei mai multi), mai avem si oamenii smart din COTAR (Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania), care anulau saptamana trecuta mitingul programat fix cand Romania se afla in doliu national, afirmand ca “toate solicitarile ne-au fost rezolvate” (atentie, nu se spunea nimic de funeraliile Regelui Mihai!). Astazi, aceiasi sefi ai COTAR spun ca mitingul nu a fost anulat, ci doar amanat, “pentru ca …doliu national”. De ce mai protesteaza astazi COTAR cu sutele de taximetre in Piata Victoriei? “Pentru ca desi problema din Bucuresti a fost rezolvata, colegii din alte orase trebuie si ei sprijiniti”. Noi credem ca protestul este, doar asa, pentru ca aveati deja autorizatie de la Primarie si pentru ca ar fi fost pacat sa pierdeti ocazia de a mai pune un pic de presiune, ca sa fiti siguri ca Uber si celelalte, care va mananca painea si ficatii acum, oferind, insa, servicii competitive ca tarif si de vreo zece ori mai civilizate, isi dau duhul. Sau va deranjeaza ca Hotararea de Consiliu adoptata ieri include si un cod de conduita pentru soferii de taximetru?  Cum care cod? Asta: “Taximetristii nu mai au voie sa refuze curse sau sa ceara bonusuri. Sa nu fumeze si sa aiba o tinuta decenta. Sa nu vorbeasca la telefon sau sa nu asculte muzica tare. Sa nu se angajeze, cu clientii, in discutii privind subiecte sensibile care ar putea sa contravina principiilor, convingerilor clientului in religie, politica si domeniul sexual“.

Nici nu mai conteaza de fapt ce incearca sa faca breasla taximetristilor din Romania, cat mai protesteaza si de ce. Asta pentru ca UE, mai exact Curtea Europeana de Justitie, a decis, chiar astazi, ca Uber este serviciu de taxi si trebuie reglementat. Ce se intampla cu Uber si Taxify de acum inainte? Momentan, cei de la Uber au declarat “analizam situatia si vom reveni cu puncte de vedere sau propuneri in perioada urmatoare, pentru a evita posibilele interpretari abuzive”. Pe scurt, nimeni nu stie clar ce se va intampla cu serviciul, dar viitorul nu suna prea bine. Ce se intampla cu aplicatiile precum Clever Taxi sau Star Taxi? Pai, nu au dispecerat ca pe vremea comunismului, asa ca, cel mai probabil, sunt scosi in afara legii. Cel putin decomdata. Cel putin in Bucuresti.

Concluzie? N-avem. Va lasam pe voi s-o cautati si daca-i dati de urma lasati-ne un comentariu.

CITESTI SI: Primim de la cititori: Atentie in ce TAXI va urcati! O noua metoda de furt se bazeaza pe neatentia clientilor

2 Comments

  1. Andrei

    December 20, 2017 at 2:50 pm

    Cred ca se putea face un compromis ca respectivele firme/sisteme sa intre in legalitate. Castiga si statul si mai ales clientul, omul. Doar cand ma uit in statia de taxi de la sun plaza si vad cati jegosi si colorati sunt…o iau usurel spre metrou :))

  2. @Andrei

    December 22, 2017 at 2:37 pm

    cred ca se gandeste cuineva la client?!
    asta e masura cu dedicatie pentru firmele de taxi.. care-s controlate politic

Leave a Reply

Your email address will not be published.

4 × 5 =