Bucureștenii nu sunt în pericol acum dacă trec prin Piața Unirii, a declarat ieri seară, la Digi24, Nicușor Dan:
„Pentru că dacă ar fi fost în pericol, ar fi existat un expert care ar fi spus că suntem în pericol. Nu există.”
Potrivit Primarului General,
„Există niște ingineri de structuri care dau punctaje și punctajele pe care le-au dat într-un instrument care se numește expertiză tehnică nu rezultă nici măcar că este în stare critică. În momentul în care o să vină un inginer de structură și o să spună că acest planșeu este critic și este în pericol de prăbușire o să dăm o autorizație în regim de urgență. Până când nu există o astfel de expertiză, și nu există în momentul actual, o să-i dăm autorizația în regim normal. A fost, într-adevăr, o practică greșită la toate autoritățile locale, la toate cele 7 primării din București, când erau lucrări publice, de a da autorizație în regim de urgență și s-a dovedit un fiasco.”
Iar legat de polemica pe care o are cu Daniel Băluță, primarul de la sectorul 4 care solicită demararea de urgență a lucrărilor tocmai pentru că experții consultați de sectorul 4 afirmă clar că planșeul reprezintă un pericol, Nicușor Dan a declarat, întrebat fiind dacă suspectează ceva legat de graba edilului de la 4, că nu, ci că este vorba despre o „cutumă nefericită”:
„Repet, este o cutumă nefericită de a face proiecte pe genunchi crezând că în felul ăsta rezolvi mai repede. Eu nu sunt pentru asta”.
Pe de altă parte, ieri după-amiază, Primăria Sectorului 4 a dat un nou comunicat de presă pe acest subiect, cu un mesaj destul de clar: „Experții clasează Planșeul Unirii ca fiind un pericol public pentru circulația rutieră și pietonală”
Experții care au analizat Planșeul Unirii, placa uriașă de beton ce acoperă râul Dâmbovița în Piața Unirii din centrul Capitalei aduc noi completări expertizelor tehnice întocmite cu privire la starea structurii și încadrează anumite zone ale acesteia ca fiind „pericol public” pentru circulația rutieră și cea pietonală.
Conform celui mai recent punct de vedere întocmit de specialiști, în lipsa unor lucrări de intervenție executate în regim de urgență, anumite zone ale planșeului Unirii ar putea cădea și ar putea produce pierderi de vieți omenești.
„Cu certitudine, unele zone din planșeul podului peste râul Dâmbovița se constituie în ceea ce se poate numi „pericol public”, întrucât cedarea lor poate conduce la pierderi de vieți omenești”, se arată în documentul transmis de către experți către Sectorul 4, astăzi, 30 septembrie a.c.
„Zona critică se află în apropieiea intersecției cu pasajul subteran Unirii, acolo unde s-au evidențiat 2 fundații care prezintă toate caracteristicile unor ruperi de material. În această zonă, care se afla și sub o zonă intens circulată, cedarea completa a acestor fundații va antrena colapsul structurii în zona respectivă, spre deosebire de celelalte zone în care cedări ale antretoazelor și/sau plăcii de beton dintre grinzile principale, deși pot conduce la accidente cu consecințe deosebit de grave, nu vor conduce totuși la colapsul general al structurii”, avertizează specialiștii.
În opinia acestora, situația se poate înrăutăți și mai mult, având în vedere infiltrațiile ce și-au făcut loc printre elementele constructive degradate ale planșeului, care, dacă nu vor fi stopate, ar putea afecta inclusiv fundațiile clădirilor din zona adiacentă Planșeului Unirii.
„Infiltrațiile râului Dâmbovița în spatele culeilor existente pot conduce, în decursul timpului, la cedări ale terenului de fundație al clădirilor din zonă. (…) Consecintele unor astfel de cedări sau chiar numai slăbiri ale terenului de fundare considerăm că sunt evidente, mai ales că Bucureștiul se află într-o zonă seismică majoră”, mai arată experții, care concluzionează: „Desi nu se poate afirma că întreg planșeul Unirii se poate constitui într-o zonă cu potențial de pericol public, anumite zone din acesta cu siguranță se pot încadra în această categorie și, în plus, posibilitatea existenței infiltrațiilor pe lungimea acestuia, poate conduce totuși la ideea că întreg ansamblul podului peste râul Dâmbovița la Unirii este în mod indirect un pericol public la siguranța clădirilor din zonă”.