Ce se mai aude de metroul de la Gara de Nord la Gara Progresul și de pasajul Apărătorii Patriei

Apărătorii Patriei

Primarul sectorului 4, Daniel Băluță, a oferit recent câteva detalii despre mersul unor proiecte deja demarate sau care vor fi pornite în curând și care vizează inclusiv locuitorii din sector. În principal, este vorba despre stadiul lucrărilor la pasajul de la Apărătorii Patriei și despre mult așteptata magistrală nouă de metrou Gara de Nord – Gara Progresul.

Aceste două investiții majore promit să transforme radical mobilitatea urbană în sectorul 4 și în întreaga capitală, reprezentând soluții concrete la problemele cronice de trafic cu care se confruntă bucureștenii zilnic.

Despre pasajul de la Apărătorii Patriei

Lucrările la pasajul de la Apărătorii Patriei continuă conform planificării, în ciuda disconfortului temporar pe care îl creează locuitorilor zonei. Primarul Daniel Băluță a transmis un mesaj de încurajare și a cerut înțelegere pentru perioada următoare.

„Așa cum știți, fără efort, fără sacrificiul din partea noastră a tuturor, nu putem să progresăm. În primul rând, vreau să încep prin a-mi cere scuze pentru disconfortul creat, dar lucrările sunt în grafic și vă asigur că până la sfârșitul anului următor (2026 – N.R.) Pasajul de la Apărătorii Patriei va fi gata și vom sesiza împreună că cele două pasaje, alături de cel de-al treilea pe care îl vom începe, vor reprezenta o nouă eră din punct de vedere al circulației în Sectorul 4″, a declarat edilul sectorului 4.

Finalizarea acestui pasaj va marca un moment important pentru fluidizarea traficului în zonă, iar planurile includ construirea unui al treilea pasaj care să completeze rețeaua de infrastructură rutieră din sector.

Despre linia nouă de metrou Gara de Nord – Gara Progresul

Vestea cea mai așteptată de bucureșteni se referă la progresul înregistrat în implementarea noii magistrale de metrou care va conecta Gara de Nord cu Gara Progresul. Proiectul pare să ia contur și să avanseze în ritmul promis.

„Vreau să vă informez cu foarte multă bucurie că această licitație se derulează în condiții absolut normale. Ne așteptăm ca, probabil, în luna iulie să semnăm primul lot pentru proiectare și pentru execuție”, a anunțat primarul Băluță, oferind un termen concret pentru următoarea etapă importantă a proiectului.

Aspectul financiar, care de multe ori reprezintă piedica principală în realizarea unor astfel de investiții majore, pare să fie rezolvat. „Vestea bună este că avem banii, contractul de finanțare pe care îl avem prin Programul Operațional de Transport ne-a asigurat finanțarea de 2,5 miliarde de euro necesare pentru realizarea acestei lucrări ce se va derula pe parcursul a 7 ani”, a precizat edilul.

Durata de implementare de șapte ani poate părea îndelungată, însă pentru un proiect de o asemenea anvergură, termenul este realist și în conformitate cu standardele internaționale pentru construcția de magistrale de metrou.

Traseul viitoarei linii promite să fie deosebit de util pentru călători: „Așadar, fiți convinși că această lucrare se va întâmpla, fiți convinși că Bucureștiul va avea o nouă linie de metrou performantă, fiți convinși că vom reduce împreună poluarea în acest oraș și că vom putea să folosim de la Gara de Nord la Gara Progresul, până la Piața Victoriei, până la Aeroportul Otopeni, putem să avem metrou.”

Această nouă magistrală va oferi o conexiune directă între puncte strategice ale capitalei, facilitând deplasarea către aeroport și reducând semnificativ timpul de călătorie pentru mii de bucureșteni. În plus, impactul asupra mediului va fi considerabil, prin reducerea numărului de mașini pe străzi și implicit a poluării.

Ambele proiecte reprezintă investiții cruciale pentru viitorul mobilității urbane în București.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

two × two =