„În ultimii zece ani, numărul mașinilor înmatriculate în București a crescut cu peste 40%, ajungând astăzi la peste 1,7 milioane de autovehicule. La acestea se adaugă, zilnic, aproximativ 300.000 de mașini din județele vecine”, a declarat Stelian Bujduveanu în postarea sa.
Primarul interimar a subliniat că infrastructura actuală a Capitalei nu poate face față unui asemenea volum de trafic, consecințele fiind resimțite zilnic de bucureșteni.
„Orașul nu a fost proiectat pentru un asemenea volum. Rezultatul este vizibil pentru toți: blocaje constante, poluare accentuată și timp pierdut în fiecare zi. Este o problemă de mobilitate, dar mai ales de calitate a vieții”, a explicat Bujduveanu.
Concret, propunerea prevede „interzicerea circulației autovehiculelor de aprovizionare, curierat și salubrizare între orele 07:00–10:00 și 16:00–19:00″, a precizat edilul.
Potrivit estimărilor prezentate de Primarul Interimar, implementarea acestei măsuri ar putea avea un impact semnificativ asupra fluidității traficului.
„Prin aplicarea acestei reguli, traficul din orele de vârf s-ar reduce cu peste 150.000 de vehicule, permițând un flux mai fluent pentru transportul public și pentru deplasările esențiale ale cetățenilor”, a susținut Stelian Bujduveanu.
În același timp, în raportul de specialitate al proiectului de hotărâre sunt precizate și efectele unor astfel de măsuri:
Cititi integral Proiectul de hotărâre privind reglementarea programului orar de desfășurare a activităților de aprovizionare, de curierat și celor specifice de salubrizare pe teritoriul Municipiului București, care se află în dezbatere publicaă până pe 11 noiembrie 2025.