Un alt elev a tinut sa detalieze semnificatia versurilor, facand comparatie cu salcamii din gospodaria sa: “semnificaţia versurilor arată că pe lângă salcâmi stăteau albinele, înseamnă că pe lângă salcâmi cineva a pus nişte stupi. Eu am stupi acasă şi tot lângă salcâmi îi punem”. Daca scria si despre efectele terapeutice ale curei cu miere de salcam puteam sa il introducem in clasa elevilor (sub)dotati.
V-ati amuzat? E doar inceputul. Iata ce scris un alt elev, din cale afara de sincer: “Poetul nu poate să se descotorosească de imaginea copilăriei care îl bântuie doar în legătură cu salcâmii, dovadă că în timp ce copilăria lui Ion Creangă e bântuită de <La cireşe>, alţii, din zone mai sărace, n-au avut parte decât de flori de salcâm pline de viespi”. Probabil se refera la traumele din copilarie. A auzit el ceva pe la stirile de la ora 5 referitor la trecut, prezent, proiectia imaginilor din copilarie, doar ca nu a stiut in ce ordine sa aseze informatiile. Dar sa vedeti ce geniu va deveni la maturitate!
In afara de acest subiect, elevii au avut de facut o compunere referitoare la un obiectiv turistic. Iar aici s-au intrecut in descrieri, ca doar de imaginatie nu duce lipsa poporul roman. Inca de la Evaluarea Nationala incep sa scrie volume de povesti!
“Mai demult eu am plecat de acasă, ca să mă plimb cu trenul. Mama nu a ştiut şi a fost anunţată Poliţia, care m-a găsit la Mausoleul din Focşani, pe care eu atunci l-am vizitat”. A avut copilul un scop bine definit: sa viziteze Mausoleul din Focsani. Si, cum scopul scuza (uneori) mijloacele, nu a mai contat faptul ca a plecat fara stirea parintilor cu trenul si ca a fost gasit de Politie. Va dati seama cat de important s-a simtit pustiul cand s-a aflat in atentia unor oameni in uniforma? Doar nu are ocazia sa fie cautat zilnic de Politie!
“Eu mă duc vara la satul Bizigheşti, la bunicii care au murit amândoi, dar care i-au lăsat casa lui mama mea, nu la fratele ei, care e un beţiv”. Sinceritate absoluta din partea altui elev care nu s-a ferit sa expuna situatia din familia lui. Si, cine stie, promovand satul Bighizesti odata cu perlele de la Evaluarea Nationala, la anul poate il vedem pe harta obiectivelor turistice din Romania!
Iar ca sa trecem la un alt subiect de la Evaluarea Nationala si sa incheiem, perla care ne-a amuzat foarte tare este aceasta: “Rolul cratimei în <învie-n mine> este de a arăta că copilul din poet nu era mort dea binelea”. Descrierea elevului ne-a lasat fara (alte) cuvinte!
Facem noi haz de necaz, dar e dureros ca exista astfel de lucrari la un examen de importanta nationala. Asteptam cu viu interes si perlele de la BAC!
diana
June 30, 2016 at 1:58 pm
Niciodata nu am inteles de unde scot copii astia perlele astea dar la Bac situatia este si mai grava.