Proiectul aduce in Romania conceptul de tren “regio urban”, tren care opereaza pentru oras si deserveste atat locuitorii sai, cat si locuitorii localitatilor limitrofe.
Potrivit unui comunicat de presa publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor, Proiectul inelului feroviar de 68 de km din jurul Bucureștiului are trei etape:
etapa I: legatura feroviara Bucuresti Nord — Domnesti — Progresu (centura feroviara — vest) si București Nord — Baneasa — Pantelimon (centura feroviara — nord). Cele doua trasee pot fi operabile in luna februarie 2017, dupa lucrarile executate de CFR Infrastructura in regie proprie.
Costul estimat este de 200.000 de euro.
etapa a II-a: conexiunea feroviara cu reteaua de metrou (Magistrala 1 Preciziei si Magistrala 2 Berceni), prin noduri modale. Termenul finalizarii acestei etape este sfarsitul anului 2017.
Costurile se ridica la aproximativ 5 milioane euro.
etapa a III-a: legatura feroviara Progresu — Pantelimon — Bucuresti Nord (centura feroviara est), precum si reabilitarea garilor si a punctelor de oprire. Aceasta faza presupune o serie de lucrari mai ample, ce vor fi realizate de CFR Infrastructura pana in luna noiembrie 2018.
Costurile sunt de aproximativ 15 milioane euro.
“Prima etapa a proiectului va contine 16 statii (9 existente si 7 noi).
Costul unui bilet pe ruta completa Gara de Nord — Gara Progresu va fi de 4,4 lei (pret intreg) si 2,2 lei (pret redus).
Aceste trenuri vor conecta 7 localitati mari, 4 sectoare si 8 cartiere, iar in statii vor fi amenajate parcari tip Park & Ride.
Sursa: Ministerul Transporturilor
Caornel
October 25, 2016 at 5:55 am
Știm, si autostrada suspendata, nu?
cristina
October 26, 2016 at 7:26 am
Suna interesant acest proiect….