Problema parcarilor din sectorul 4: Intai te omor, apoi te intreb de sanatate!

parcari

Posesorii de masini din Sectorul 4 sunt pusi, de vreo doua saptamani, intr-o situatie pe cat de enervanta, pe atat de romaneasca. Administratia locala a inceput amendarea celor care parcheaza pe trotuare, iar de la 1 aprilie se pare ca se va trece si la ridicarea masinilor stationate neregulamentar. O parte dintre dumneavoastra veti spune ca este normal ce se intampla si ca trotuarele nu sunt pentru masini, ci pentru pietoni, iar o alta parte veti spune ca primaria face abuz. Cine are dreptate? Toata lumea, dar noi am inclina sa le dam dreptate celor intrigati de situatia creata, dintr-un motiv simplu: in logica bunului simt (cel putin), inainte de aplicarea sanctiunilor primaria ar fi trebuit sa creeze parcari. Dar parcarile costa si, pana la construirea lor, aplicarea amenzilor este mult mai usor de pus in practica…

In urma cu vreo zece zile, primarul de la sectorul 4, Daniel Baluta, publica pe contul de socializare un avertisment catre soferii care parcheaza pe trotuare, avertisment care suna asa: “Vreau să vă anunț că Primăria Sectorului 4 va demara în forță operațiunea de redare a trotuarelor traficului pietonal! Într-o primă fază, ne vom axa pe eliberarea trotuarelor de pe marile bulevarde, inclusiv triunghiul Berceni și, prin urmare, vom începe acțiunile de ridicare a mașinilor parcate oriunde altundeva decât în parcări! Nu este posibil ca mamele cu cărucioare și copii să fie nevoite să își riște viața lor și a celor mici mergând pe carosabil, iar mașinile să ocupe trotuarele. Mamele au dreptul să își plimbe copiii pe trotuare curate și îngrijite!”. Avertismentul era insotit si de o promisiune legata de rezolvarea problemei cu locurile de parcare, ceva de genul “suntem in permanenta cautare a unor solutii alternative pentru parcari”. Citind postarea primarului, prima reactie pe care am avut-o a fost de uimire. Am zis uite si un primar din cohorta PSD-ului care lasa populismul deoparte si, cu riscul sa fie injurat, incearca sa faca putina ordine. Si, in parte, nu am gresit. Insa…

Ulterior, la sfarsitul saptamanii trecute, primarul Baluta revenea cu o noua declaratie, data postului de televiziune Digi24, in care incerca sa mai indulceasca un pic tonul deciziei: “Scopul pe care il avem nu este acela de a aduce bani comunitatii locale sau acela de a genera o vanatoare de masini parcate neregulamentar, pe noi ne intereseaza sa ridicam exclusiv masinile care incurca”.

Marea problemea este ca, intre timp, sute de soferi care si-au parcat masinile pe trotuarele din sectorul 4, fie ca sunt rezidenti, fie in trecere, s-au pomenit cu o frumoasa surpriza in parbriz: amenda de la Politia Locala Sector 4 pentru parcare neregulamentara. Potrivit declaratiilor unor locuitori din sector, citati de Realitatea TV, nu sunt putini cei care, de teama sanctiunilor date in val de politia locala, si-au dus masinile si le-au lasat prin alte sectoare, pe la prieteni sau pe unde au apucat. Cu alte cuvinte, ceea ce se intampla in sectorul 4 nu se mai intampla pe nicaieri prin Bucuresti. Cel putin deocamdata. Ce solutii avem? Ne “exilam” masinile prin alte sectoare, pana construieste primaria parcarile.

Sa fim bine intelesi. Ceea ce face primaria acum cu amenzile date celor care parcheaza pe trotuare este prevazut de legile in vigoare. Insa, in mod sigur, nu nu e cea mai “umana” solutie, daca ne putem exprima asa, in conditiile in care locuitorii sunt fortati sa-si parcheze autovehiculele pe trotuare de vreo 27 de ani, pentru ca toti edilii care s-au perindat prin cladirea din Cosbuc, numai de constructia de parcari nu s-au sinchisit.

Probabil ca o astfel de masura ar fi fost aplaudata de foarte multi platitori de taxe si impozite daca primaria lui Daniel Baluta s-ar fi grabit sa gaseasca fonduri si sa demareze lucrarile la mult-promisele parcari.

Ce se intampla, totusi, cu mult-promisele locuri de parcare din sectorul 4? Se pare ca lucrurile se misca, pentru ca pe site-ul primariei de sector au fost publicate cateva proiecte de Hotarare care urmeaza sa fie votate in Consiliul Local si care propun construirea a aproximativ 3000 de locuri de parcare. Potrivit Hotnews.ro, administratia locala vrea sa faca 13 parcari noi, pritnre care si doua de tip park&ride – la Piata Sudului si la statia de metrou IMGB. Potrivit aceleiasi surse, indicatorii tehnico-economici pentru cele 13 parcari vor fi discutati la sedinta Consiliului local sector 4 de la sfarsitul acestei saptamani, iar suma estimata de primarie pentru construirea lor este de circa 100 milioane lei.

Nimeni nu poate estima inca o data la care aceste parcari vor fi gata pentru posesorii de masini, insa un lucru este cert: sa nu va asteptati sa aveti acces gratuit al ele. Dar pana la costurile de utilizare ar trebui sa le vedem construite, iar acest lucru va dura. nu stim cat si nici nu putem estima asta pentru ca deocamdata  este vorba de propuneri, fie ele si sub forma unor proiecte de hotarare, care urmeaza sa fie aprobate (sau nu), iar birocratia va continua cu alte si alte proceduri, de altfel obligatorii.

Si tocmai pentru ca mai avem de asteptat mult pana ca vor rasari parcari noi prin sectorul 4, revenim la ceea ce spuneam la inceput: ar fi fost de preferat ca primaria sa nu se apuce sa dea amenzi pana nu inaugureaza macar una dintre aceste parcari pe care le are in plan.

5 Comments

  1. Andrei

    March 28, 2017 at 12:23 pm

    Mai Cristian, exista o limita de masini pe care o poate suporta sectorul, poate chiar orasul. Eu as spune asa:
    -trotuarele sunt pentru pietoni, strazile pentru masini.
    -deja s-au betonat hectare intregi (spatiu verde, gradini etc) pentru a face parcari
    -primaria va face parcari in zeci de ani (nu putem merge ca pietoni pe strazi pana face primaria parcari).
    -cetateanul din sectorul 4 (sin in general din romania vrea sa parcheze la scara blocului, imediat langa piata, langa butic, langa gura de metrou.
    – romanul nu vrea sa mai mearga cateva sute de metri pana la locul unde sunt locuri libere vrea ACOLO unde vrea muschiul lui.
    -romanul este comod vrea sa mearga la frizerie cu masina, sa-si duca copilul la scoala cu masina etc

    Sunt cazuri in care trotuarul este destul de lat si ar putea intra cate o masina pe o parte (eventual taranul sa nu mearga cu viteza si sa claxoneze pietonii cum se practica). Sunt insa cazuri in care de la “ce plm unde sa parchez?” se ajunge la blocarea unui trotuar intreg. Dai dracu pe aia in carucioare, pe babe si pe mosi, pe mamele cu carucioare etc. Saracii dreacu, sa-si ia masina, nu? E clar ca toata lumea isi permite un harb si ca sunt locuri de parcare limitate si ca politicienii (astia sustinuti de voi cu ardoare si ceilalti care au pierdut) nu sunt in stare sa faca ceva pentru sector, oras, tara.
    Mergi pe trotuarele din sector, eventual imprumuta un carucior si ai sa vezi dreptatea si din partea cealalta!

  2. Marian

    March 28, 2017 at 5:57 pm

    Si in conditiile in care trotuarul are 6 m latime si legea prevede sa lasi minim 1 m liber pentru circulatia pietonilor unde este ilegalitatea sau lipsa de bun simt in a parca pe marginea dinspre stada a acelui troyuar si sa mai ramana si 3-4 m liber pentru pietoni , cu carucioare sau fara …..?

  3. Mircea

    March 31, 2017 at 9:52 pm

    Este o bataie de joc ceea ce se petrece in sectorul 4.De doua saptamani soferii sunt vanati de catre politia locala ca niste infractori.Nu pentru ca ar bloca circulatia ,nu pentru ca ar bloca trotuarele ci pentru ca parcheaza pe trotuar din simplul motiv ca nu ai unde parca in alta parte.Primaria nu a amenajat nici un loc de parcare de cand este Baluta dar respectivul primar are pretentia sa parchezi in locuri de parcare amenajate. Si culmea este ca politistii astia locali,sincer o jignire pentru uniforma respectiva(abia de reusesc sa scrie un numar de masina fara sa greseasca una din trei litere)au pretentia ca aplica legea cand de fapt o incalca flagrant facand un abuz aplicand amenzi in baza OUG 195/2002 cand in regulamentul de aplicare al acelei HG se prevede expres la articolul 177 urmatoarele:
    Art. 177. – (1) Îndrumarea, supravegherea, controlul respectării normelor privind circulaţia de drumurile publice şi luarea măsurilor legale în cazul în care constată încălcări ale acestora se realizează de către poliţiştii rutieri din cadrul Poliţiei Române.
    (2) Poliţiştii rutieri sunt ofiţerii şi agenţii de poliţie specializaţi şi anume desemnaţi prin dispoziţie a inspectorului general al Inspectoratului General al Poliţiei Române.
    Deci Politia rutiera d-le primar nu politia dumneavoastra.
    Asa ca dragi locuitori ai sectorului 4 ,care ati primit amenzi abuziv de la politia dlui primar, sfatul meu este sa ne organizam si sa mergem sa lasam masinile parcate in fata primariei cu amenda in geam ca sa vada si respectivul domn cate masini fara parcare sunt in sectorul vremelnic pastorit de dansul, pentru ca se pare ca nu cunoaste.
    Dl Baluta este ocupat sa faca valva cu stropitul trotuarelor in fiecare saptamana de parca mizeria se evapora daca o amesteci cu apa.
    Oamenii nu sunt prosti domnule primar.

  4. Mircea

    March 31, 2017 at 10:10 pm

    Si inca ceva dle primar, o buna parte dintre cei care parcheaza pe trotuar (neavand alta alternativa) si pe care ii amendati dumneavoastra ca sa faceti loc mamelor cu carucioare sunt tocmai acele mame sau tati, cu carucioare , cu copii care parcheaza acolo din disperare de cauza si din lipsa unei alternative nu de placere…..

  5. Adi

    April 1, 2017 at 9:36 am

    Dragilor vecini din sectorul 4 si de oriunde.
    Nu-mi place, sa vad ca efectul prim al teribilelor idei ale administratiei publice locale este acela al invrajbirii intre noi. De ce asta? Fiindca, fiecare dintre nou avem dreptate. Trebuue sa putem folosi trotuarul, insa trebuie respectat si statutul detinatorului de auto (la parcare ma refer). Cum se face asta? Simplu. Fiecare caz punctual trebuie tratat ca atare si gasit solutii. Sigur se poate. Dar pentru asta, trebuie ca noi toti sa ne organizam pe zone si sa luam atitutine (pate chiar sibprin intermediul asociatiilor de proprietari). Iar odata ascultati, va trebui musai ca cei care ne reprezinta si ne apara la nivel local, sa ne sprijine in a gasi solutii legale PUNCTUAL PENTRU FIECARE SPETA IN PARTE. Iar daca acesti domni care se bucura ca pentru minim 4 sni pot face ce vor,nu se misca, atunci le vom propune noi o miscare rectilinie accelerata cu un impuls intr-o zona posterioara. Dar, eu zic, ca trebuie sa facem ce depinde de noi, iar lucrurile vor fi rezolvate. We placut va doresc! P.s. nu va mai luptati intre voi. Adversarul e altul, insa si pe acesta trebuie sa ni-l apropiem

Leave a Reply

Your email address will not be published.

3 × five =