Consiliul General la Municipiului Bucuresti (CGMB) a aprobat in unanimitate in sedinta de ieri, acordarea imputernicirii Consiliului Local al Sectorului 4 de a hotari cu privire la asocierea Sectorului 4 al Municipiului Bucuresti cu MIinisterul Transporturilor, METROREX, Consiliul Judetean llfov si Compania Nationala Cai Ferate C. F.R. S.A. in vederea realizarii in comun a proiectului privind extinderea Magistralei M2 Pipera – Berceni in zona de sud, dupa Soseaua de Centura. Asta este vestea buna. Vestea proasta este ca finantarea proiectului (studii, lucrari, exproprieri etc.) trece exclusiv in ograda sectorului 4 si a CJ Ilfov, din simplul motiv ca PMB este saraca lipita pamantului, dupa cum declara ieri chiar Nicusor Dan.
“Municipalitatea este intr-o situatie financiara dificila, si pentru ca sectoarele si-au aratat disponibilitatea de a prelua obiective de investitii pe care noi nu ne permitem sa le facem, pentru a nu bloca niste investitii utile pentru bucuresteni, avem mai multe proiecte care sunt incepute de noi si pe care le vor face primariile de sector. Este vorba de patru gradinite in sectorul 2, noi am facut documentatiile, le predam azi si vor realiza proiectele, patru after school in Sectorul 5, si in Sectorul 4 extinderea liniei de metrou catre sud si un park ride pe un teren adiacent acestei linii.”
“Acest proiect, la care lucram deja impreuna cu Consiliul Judetean Ilfov, cu Ministerul Transporturilor, cu Metrorex si cu CFR S.A., a primit astazi unda verde, in unanimitate, din partea Consiliului General al Municipiului Bucuresti, fapt pentru care trebuie sa multumesc tuturor consilierilor generali, indiferent de partidele politice pe care le reprezinta.
De ce am inceput acest proiect? Pentru ca infrastructura mare transforma zona intr-una atractiva pentru investitori, iar acest lucru inseamna dezvoltare economica si o viata mai buna pentru oameni.
Pentru ca genereaza locuri de munca bine platite, bani mai multi la bugetul local, adica fonduri pentru proiecte noi, un aer mai curat, pentru ca vom lasa masinile in afara orasului si vom circula cu metroul, dar si scaderea timpilor in trafic, prin depresurizarea Centurii Capitalei si a soselelor din Sectorul 4.
In plus, este un nou pas catre dezideratul de a transforma zona intr-una metropolitana, conectata in mod real cu restul orasului.”