Nicușor Dan a anunțat că Primăria Capitalei a lansat în dezbatere publică Proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal Magistrala M4 de Metrou / Tronson Gara De Nord – Gara Progresul.
”Documentația poate fi consultată accesând următorul link:
https://www3.pmb.ro/insti…/cgmb/dezb_publica/proiecte/1617
Așteptăm propunerile și sugestiile privind acest proiect până pe data de 13 februarie 2023:
prin site-ul pmb.ro;
pe adresa de e-mail: relatiipublice@pmb.ro/ proiecte.supuse.dezbaterii.publice@pmb.ro;
prin poștă pe adresa P.M.B. – B-dul Regina Elisabeta nr. 47, sector 5 – Directia Asistență Tehnică și Juridică;
la Registratura P.M.B. (C.I.D.R.C.), la adresa B-dul Regina Elisabeta, nr. 42, sector 5, în zilele de luni, marți, joi și vineri între orele 08.30 -16.30, și în ziua de miercuri, în intervalul orar 8.30-18.30.”, a scris edilul pe Facebook
Între timp, a apărut anunțul și pe site-ul PMB.
Magistrala M4 de Metrou Tronson Gara De Nord – Gara Progresul va avea următoarele stații:
Cel puțin din informațiile disponibile în noiembrie 2020, legătura noii magistrale de metrou cu M4 se va realiza în statia Gara de Nord 2, prin continuarea axelor căilor Liniei 1 și Liniei 2, iar geometria în plan a traseului este:
– după stația Gara de Nord 2, traseul se înscrie în ampriza străzii Garii de Nord, apoi pe Berzei și Vasile Pârvan (legătură cu Magistrala 5 de metrou propusă);
– în continuare, traseul subtraversează râul Dâmbovița, Magistralele 1 și 3 de metrou, străzile Bogdan Petriceicu Hașdeu și Izvor, respectiv Calea 13 Septembrie;
– traseul intră pe bulevardul Tudor Vladimirescu, apoi până în zona Pieței Chirigiu (legătură cu Magistrala 7 de metrou propusă);
– ulterior, vine strada Odoarei și Șoseaua Viilor, până la intersecția cu Calea Șerban Vodă, respectiv Șoseaua Olteniței (se poate face legătura cu Magistrala 2);
– mai departe, pe Șoseaua Giurgiului, intersectează străzile Toporași și Ghimpați (legătură cu Magistrala Inelară de metrou propusă), continuă cu Șoseaua Giurgiului, până la Gara CFR Progresul, unde va fi amplasată ultima stație.
În ceea ce priveste finalizarea acestui proiect, este destul de greu de făcut o estimare. Momentan știm că odată demarate lucrările ar trebui să dureze maximum 5 ani. Însă dacă suntem realiști este clar că respectarea unui astfel de termen ar fi un adevărat miracol.