Ne-am oprit la cateva ghisee RATB si am incercat sa vorbim cu oamenii vizati in mod direct de schimbarile anuntate. Despre ce modificari se petrec in structura RATB si despre cum sunt afectati angajatii ne-a fost destul de greu sa aflam, deoarece nu au voie sa vorbeasca si ne-au trimis, fara sa piarda prea mult timp, la Serviciul de Presa. La intrebarea “Cum va afecteaza faptul ca transportul ar putea deveni gratuit, iar dumneavoastra ati putea ajunge supraveghetori in autobuze?” majoritatea casierilor ne-au raspuns: “Nu avem nimic de spus. Mergeti la biroul de presa”. Am continuat sa intrebam, incercand sa aflam care este motivul acestei retineri de a vorbi: “Dar pe dumneavoastra, personal, cum va afecteaza aceste schimbari?” Aceiasi casieri speriati ne-au raspuns de dincolo de geam: “Parerea mea personala mi-o exprim in timpul liber si numai in familie. Acum sunt la serviciu. Mergeti la biroul de presa”. Nimeni nu ne-a spus insa ca nu este la curent cu subiectul, ceea ce inseamna ca despre schimbari s-a auzit printre oamenii regiei de transport, doar ca acestia nu au voie sa vorbeasca sau pur si simplu se tem sa nu-si supere sefii si sa ramana fara job.
Eram pe punctul de a renunta, cand o casierita ceva mai relaxata ne raspunde fara prea multe retineri: “Transport gratuit cu autobuzul? Minciuni de campanie electorala! Asta nu se va intampla niciodata! Lor (sefilor RATB – n.r.) nu le ajung banii pentru altele, sa repare autobuzele, dar sa se circule gratuit…”
Am vrut sa aflam si parerea locuitorilor Capitalei, asa ca am intrebat cateva persoane din Sectorul 4 ce parere au despre faptul ca transportul public ar putea deveni gratuit, daca sunt multumiti de felul in care circula acum autobuzele si daca li se pare o idee buna.
Pensionarii ne-au zambit prietenos. Timpul lor nu se masoara in graba, ca al nostru: “Noi suntem pensionari. Circulam gratuit oricum. Tinerii sunt suparati ca nu au loc de noi. Poate va fi mai bine daca o sa circulam toti gratuit. E o idee buna!”
Am intalnit insa si oameni grabiti, pentru care timpul costa bani, iar ideea transportului public gratuit, chiar si numai la orele de varf, nu este una buna: “Nu are pe ce sa cheltuie banii primaria? Sa faca altceva cu banii astia!”
Parerile par a fi impartite. Ne-am indreptat spre taximetristi in speranta ca vor veni cu argumente pro sau contra acestei decizii. “Pe noi nu o sa ne afecteze in niciun fel. Cei care au bani pentru taxi vor circula ca si pana acum, cei care nu au bani se vor inghesui in autobuze. Oricum, nu cred ca traficul din Bucuresti, nu doar din Sectorul 4, ar putea sa se fluidizeze vreodata. Poate doar daca am zbura, daca ne-am cumpara aeronave! Altfel nu se poate”, ne declara unul dintre ei.
Nici deschiderea Pasajul de la Piata Sudului nu pare a fi o rezolvare pentru traficul din sector: “Da, daca se va deschide in martie 2017, cum au zis, vom circula mai bine in zona aia. Dar se vor forma alte noduri pe Metalurgiei, pe Soseaua Oltenitei, pe Calea Vacaresti! Tot nu vom scapa de aglomeratia din trafic”, ne spune un locuitor al Sectorului 4.
mee
August 5, 2016 at 6:16 am
firea (psd) minte…. vai ce surpriza!