Licitatia pentru dotarea celor 150 de autobuze Meredes Benz Euro 3 cu sisteme de climatizare a fost publicata in SEAP, iar termenul limita pentru depunerea ofertelor este 13 septembrie, ora 16.00. Anuntul, dupa cum scrie Agerpres citand documentul publicat in sistemul electronic de achizitii publice, implica incheierea unui acord-cadru cu un singur agent economic, cu o durata de 24 de luni si cu o valoare de aproximativ 11 milioane de lei, fara TVA. Criteriul de atribuire a contractului va fi pretul cel mai scazut. Cand vor beneficia bucurestenii de cele 150 de autobuze RATB cu aer conditionat?
Asa cum spuneam si mai sus, daca nu intervin contestatii si alte matrapazlacuri cu care ne-am obisnuit deja la aproape orice inseamna licitatie publica, dupa desemnarea castigatorului, in septembrie, urmeaza si onorarea contractului, adica dotarea propriu-zisa a masinilor cu sistemele de aer conditionat. Cat va dura operatiunea? Greu de estimat, dar probabil sfarsitul toamnei este un termen rezonabil. Cu adevarat, bucurestenii vor beneficia de conditii umane de transport, anul viitor, asa cum lasa sa se inteleaga si primarul General, Gabriela Firea, intr-o declaratie recenta: ”Sper din tot sufletul (…) ca este ultima vara in care in Bucuresti nu se va mai putea circula civilizat”.
In acest moment, din cele 1.000 de autobuze RATB aflate in circulatie in Capitala, doar jumatate sunt dotate cu aer conditionat. Asta ar insemna ca de la anul, aproximativ 650 de masini din parcul functional al RATB vor avea sisteme de climatizare. Pe langa acest aspect, ar mai fi de precizat ca municipalitatea are in desfasurare chiar acum celebra deja licitatie pentru achizitinarea a 400 de noi autobuze, 100 de tramvaie si 100 de troleibuze (evident, toate vor fi dotate cu aer conditionat). Daca lucrurile se desfasoara normal, anul viitor chiar avem sanse sa circulam civilizat in Capitala. Dar, cum spune zicala, sa mai traim pana la anul.