Nu, aici nu mai este vina administratiei Bucurestiului pentru ca noi nu beneficiem inca de noile autobuze, ci este vina unei legi tembele care ii permite lui GicaContra SRL (am dat si noi un nume la intamplare), sa depuna o contestatie si sa blocheze o licitatie la CNSC (Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor). Apoi, dupa ce GicaContra SRL contesta procedura, mai apar inca vreo cinci sase SRL-uri cu un angajat, care fac acelasi lucru, ca sa fie sigure ca moare si capra vecinului (iar astfel de cazuri ar trebui investigate penal, pentru ca afecteaza sute de mii de potentiali beneficiari ai serviciilor bunurilor pe care o institutie vrea sa le cumpere!). Ori o fac, pur si simplu, pentru ca daca se pot pune bete in roate, “de ce sa nu o facem”, pentru ca “PSD-ul = ciuma rosie”, iar “primaria Generala e a comunistilor” acum. Bagam o contestatie!
Pe noi ne doare in cot a “cui” e primaria, ne intereseaza doar ca suferim cu totii pentru ca o lege e facuta prost. Apropo de politica… va mai bazati pe Opozitie ca sa puna presiune pe cei de la putere? Inseamna ca nu ati aflat inca ce face Opozitia sau, mai bine spus, ce nu face, de zici ca s-a semnat un pact de neagresiune cu PSD-ul. Ca tot am pomenit de asa-numita Opozitie, sa venim cu un caz concret: PNL-ul s-a trezit ca solutia ideala pentru problema traficului de cosmar din Bucuresti este sa faca …o campanie de constietizare a faptului ca in Capitala traficul este infernal. Ar fi de ras daca nu ar fi de plans. Cu alte cuvinte, puterea – cu Comisiile, Opozitia – cu Campaniile. Nu este prima data cand spunem asta, asa Putere, asa Opozitie. Din pacate, noi, locuitorii, platitori de taxe si impozite, ne uitam lung si atat.
Revenind la ”autobuzele” noastre, motive pentru a contesta o licitatie se pot gasi cu sutele. Problema este ca orice motiv invocat intr-o contestatie trebuie analizat de CNSC, iar asta inseamna blocaj birocratic, de cele mai multe ori fara un argument de bun simt macar. Ne place sau nu, primarul General explica, intr-un interviu acordat Adevarul, modul in care stau lucrurile, iar de data asta are dreptate (din nou, ca ne place sau nu): “Problema este urmatoarea: legislatia actuala, si am discutat de mai multe ori la Parlamentul Romaniei in vederea modificarii, inclusiv la Asociatia Municipiilor din Romania, permite oricarui SRL sa conteste o licitatie, fara sa aiba nici macar cea mai mica taxa principiala de platit, o cautiune, care poate sa reprezinte o suma initiala plus un procent din valoarea contractului. Asa se intampla in toata Europa (…) Lumea, pe buna dreptate, intreaba: ‘A trecut un an, nu ati adus autobuzele’. Banii sunt in cont, noi ne-am facut sarcina, toata partea de responsabilitate, am realizat un caiet bun, de vreme ce a fost validat de catre ANAP si suntem legati pur si simplu de maini si de picioare din cauza acestor contestatii“.
Si mai pe romaneste, care este situatia minunatei licitatii in acest moment? Tot Gabriela Firea explica pentru Adevarul: “Intr-un an de zile a fost realizat caietul de sarcini de catre RATB si verificat de catre Directia Transporturi. A fost aprobat caietul de sarcini de catre ANAP, suntem acum suspendați de catre CNSC, pentru ca au fost cinci-sase reclamatii“.
Credem ca mai clar de atat nu se poate explica situatia si ca oricat de multe greseli de management a facut Firea de cand a fost aleasa primar General, in acest caz, macar, a pus punctul pe “i”, cum se spune. De fapt, nu este prima data cand scriem pe acest subiect, revenim astazi asupra lui pentru ca foarte multa lume care nu aude decat ca autobuzele promise de primaria Generala nu au ajuns la bucuresteni, si nu mai conteaza cine este, de fapt, de vina. Pentru ca, nu-i asa, “e imposibil ca Firea sa nu fie de vina”. Ei bine, in cazul asta chiar nu e de vina, motiv pentru care am devenit, pentru moment, avocatul “diavolului”. Asa ni se pare corect, chiar daca nu e tocmai ceea ce voiati sa auziti… Pana una alta, speram ca Parlamentul sa modifice legislatia licitatiilor publice cat mai repede, pentru ca daca nu se va intampla asta, nu vom vedea autobuzele RATB in vecii vecilor.
Pe de alta parte, pe noi ne doare in cot ”a cui” e primaria, ne intereseaza doar ca suferim cu totii pentru ca o lege e facuta prost. Apropo de politica… va mai bazati pe Opozitie ca sa puna presiune pe cei de la putere? Inseamna ca nu ati aflat inca ce face Opozitia sau, mai bine spus, ce nu face, de zici ca s-a semnat un pact de neagresiune cu PSD-ul. Ca tot am pomenit de asa-numita Opozitie, sa venim cu un caz concret: PNL-ul s-a trezit ca solutia ideala pentru problema traficului de cosmar din Bucuresti este sa faca …o ”campanie de constietizare a faptului ca in Capitala traficul este de cosmar”. E pe bune, nu e gluma! Si da, ar fi de ras daca nu ar fi de plans. Cu alte cuvinte, puterea – cu Comisiile, Opozitia – cu Campaniile. Nu este prima data cand spunem asta, asa Putere, asa Opozitie. Din pacate, noi, locuitorii, platitori de taxe si impozite, ne uitam lung si atat in timp ce ei, toti(!), se injura la televizor, pentru ca mai apoi sa-si stranga mainile ”barbateste”, in culise.