In acelasi timp, primul pas pe care asociatiile de proprietari sunt obligate sa il faca este sa transmita primariei, pana la finalul lunii noiembrie, datele comitetelor de bloc, conform art.105 al legii respective.
“În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, preşedinţii asociaţiilor de proprietari sunt obligaţi să transmită autorităţilor administraţiei publice locale numele şi datele de contact actualizate ale preşedintele comitetul executiv, comisiei de cenzori/cenzorului şi administratorului, prevede documentul citat. Potrivit reprezentanților Compartimentului Relații cu Asociațiile de Proprietari, din cadrul Direcției Relații Publice a Primăriei Sectorului 4, informările trebuie să includă nume/ prenume, adresa de domiciliu și numărul de telefon al persoanelor din conducerea asociației și pot fi transmise fie prin e-mail la adresa: contact@ps4.ro, fie prin depunere la Registratura Primăriei Sectorului 4 al Municipiului Bucureşti (Bd. Metalurgiei nr. 12-18), în zilele de luni, marți și miercuri (între orele 08.30 și 17.30), joi (între orele 08.30 și 18.30) și vineri (între orele 08.30 și 15.00).
“Noua lege care reglementează organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari impune, însă mult mai multe modificări în acest domeniu. Cele mai importante dintre acestea sunt obligativitatea organizațiilor de bloc de a se transforma în Asociații de Proprietari și obligativitatea administratorilor de a urma noi cursuri de pregătire, pentru obținerea atestatelor, de la primărie. Vechile atestate nu vor mai fi valabile fără această pregătire”, a explicat Primarul Daniel Băluță.Potrivit art. 104 alin 1 și 2 din Legea nr. 196/2018: „În termen de 12 luni de la intrarea în vigoare a prezentei legi, asociaţiile de locatari din condominiile ale căror unităţi de proprietate individuală au fost dobândite în proprietate în condiţiile legii şi care nu au fost reorganizate în asociaţii de proprietari au obligaţia să se reorganizeze în conformitate cu prevederile prezentei legi.
Asociaţiile de proprietari înfiinţate anterior intrării în vigoare a prezentei legi îşi păstrează statutul juridic obţinut la data înfiinţării acestora, dar se vor organiza şi vor funcţiona în conformitate cu prevederile prezentei legi“.
Reprezentanții Primăriei Sectorului 4 subliniază că furnizorii, sau prestatorii de servicii publice nu vor mai putea încheia contracte cu locatarii imobilelor care nu se constituie în asociații de proprietari.
„Operatorii economici care furnizează/ prestează servicii de utilităţi publice către consumatorii alimentaţi/ racordaţi printr-un branşament/ racord comun au obligaţia să asigure aceste servicii numai dacă la nivel de condominiu există o asociaţie de proprietari constituită în condiţiile legii care să aibă calitatea de utilizator, titular de contract, sau dacă în termen de 180 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi se constituie asociaţii de proprietari conform legii”, prevede art. 95, alin. 5, din Legea nr. 196/2018.”