Cu ce investiții se laudă Primaria Capitalei până acum? Cu multe, dar mai toate sunt în stadiul de proiect

stadiul de proiect

Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a prezentat, ieri, stadiul investițiilor demarate de Municipalitate. Nu sunt puține proiecte, însă marea problemă este că majoritatea sunt încă în stadiul de… proiect. Este vorba despre refacerea infrastructurii pentru tramvaie, de reabilitarea retelelor principale de termoficare din București, achiziționarea de noi mijloace de transport în comun nepoluante, implementarea semaforizării inteligente sau realizarea proiectului trenului metropolitan. Merită menționat însă că există și ceva (aproape) finalizat pentru care Primaria Capitalei a făcut, recent, recepția – parcarea din Pantelimon.

Iată care este stadiul acestor investiții din ceea ce am putut extrage din comunicatul de presă al PMB:

Reabilitarea și extinderea rețelei de linii de tramvai

Nicușor Dan a explicat că în prezent în București există o rețea de linii de tramvai de 150 de kilometri, din care 100 de kilometri au fost modernizaţi la începutul anilor 2000, iar 50 de km trebuie reabilitați. În plus, rețeaua de linii de tramvai ar trebui extinsă cu încă 30 de kilometri: “Avem, ca principală urgență, reabilitarea celor 50 km, care costă aproximativ 500 de milioane de euro, bani pe care sperăm să îi putem accesa din Planul Operaţional Regional, care se va lansa în această toamnă, pentru regiunea Bucureşti-Ilfov. În momentul de faţă avem DALI-urile pentru 35 din 50 de kilometri și sperăm că până la jumătatea lunii iunie să avem toate documentațiile finalizate și aprobate de Consiliul General, astfel încât să putem aplica pentru aceste proiecte ]n cadrul Programul Operaţional Regional mobilitate – Bucureşti-Ilfov. În ceea ce priveşte extinderea liniilor de tramvai, avem în lucru caietele de sarcini pentru studiile de fezabilitate şi vom lansa achiziţia în cursul lunii iunie”.

Semaforizare inteligentă pe 5 mari axe de circulație

În ceea ce privește semaforizarea inteligentă, Primarul General a arătat că prima etapă o reprezintă modernizarea şi integrarea în sistemul de management al traficului a semafoarelor de pe 5 mari axe de circulaţie. Acestea asigură legătura dintre Piaţa Unirii şi Şoseaua Colentina, Bulevardul Theodor Pallady, Şoseaua Alexandriei, Bulevardul Iuliu Maniu, Şoseaua Bucureşti-Târgovişte. A fost încheiată consultarea de piaţă și urmează, în cel mult două săptămâni, achiziția. Totodată, pentru aceste cinci radiale s-au solicitat fonduri prin PNRR. Alte 260 de intersecţii deja integrate în sistemul centralizat vor fi mdoernizate și se vor integra în BTMS  225 de intersecţii noi.

Studiu de prefezabilitate pentru trenul metropolitan

Un alt proiect de investiții îl reprezintă trenul metropolitan, despre care Nicușor Dan a declarat că s-a făcut un studiu de prefezabilitate pentru tot ce înseamnă reţeaua CFR din jurul Bucureştiului şi pentru posibilitatea de a amplasa staţii care să deservească această reţea, pe întreaga zonă Bucureşti – Ilfov: ”Într-o primă etapă se va utiliza infrastructura din zona de nord, adică trei linii: Gara de Vest – Gara de Nord, Gara de Nord – Gara Obor şi Gara de Vest – Gara Obor. Am lansat în consultare de piaţă, până pe 26 mai, studiul de fezabilitate pentru amplasarea peroanelor pentru aceste linii. Infrastructura există, trebuie să amplasăm peroanele şi apoi să extindem contractul pe care îl avem cu Consiliul Judeţean Ilfov, dar mai ales cu Ministerul Transporturilor, pentru a putea să operăm pe aceste trasee”.

Tramvaie noi în București din această vară

Primarul General, Nicușor Dan: “Suntem în derularea contractului de achiziţie pentru 100 de tramvaie cu Astra Arad. Conform contractului, primul tramvai ar urma să ajungă în august 2022. Constructorul a asigurări că primul tramvai ajunge în Capitală mai devreme, adică luna viitoare, urmând ca, apoi, să fie aduse câte patru tramvaie pe lună până la finalizarea contractului. Referitor la cele 100 de autobuze electrice, avem finanţare din POR, și, avizarea documentaţiei de achiziţie de către ANAP, vom lansa licitația. Avem finanțare de la Administraţia Fondului de Mediu pentru cele 100 de troleibuze, am elaborat studiul de oportunitate iar, după aprobarea Consiliului General vom lansa achiziţia. De asemenea, după cum am anunţat recent, am solicitat fonduri din PNRR pentru alte 22 de troleibuze.”

Termoficare: șantiere deschise pentru reabilitarea rețelei primare

În ceea ce priveşte reabilitarea conductelor de pe reţeaua principală care transportă agentul termic, sunt în prezent trei şantiere deschise, pe tronsoane care au fiecare aproximativ 10 kilometri: tronsonul din Ferentari, tronsonul din Romană – bd. Mihalache şi tronsonul din zona Progresul: ”În luna iunie se va deschide un alt tronson de 10 kilometri, în zona Pantelimon. Mai este un şantier în achiziţie, zona Colentina, pentru acesta depunerea ofertelor în SEAP se poate face până pe 30 mai. Referitor la banii europeni destinați reabilitării rețelei de termoficare – am scos în licitaţie 210 kilometri împărţiţi pe cinci loturi, au fost depuse ofertele, suntem în procedura de evaluare, urmează semnarea contractelor pentru proiectare şi execuţie.

În ceea ce priveşte suplimentarea surselor de producţie, Termoenergetica a făcut o achiziţie pentru o centrală provizorie la Titan. A fost depusă o ofertă care este în curs de analiză iar acea centrală de la Titan va putea fi folosită în cursul acestei ierni” a detaliat Nicușor Dan care a explicat că, imediat după rectificarea bugetară se vor achiziționa centrale pentru 10 puncte termice, în special în capete de linie, care să reuşească să deservească acele zone deficitare.

Sistem de telegestiune pentru economisirea energiei electrice

Având în vedere că în luna iunie va fi un apel de proiecte la Administraţia Fondului de Mediu, Primăria Capitalei va depune un proiect de 50 de milioane de lei pentru înlocuirea a 28.000 de becuri, ceea ce va însemna înlocuirea acestora cu LED şi cu un sistem de telegestiune, ceea ce duce la o reducere a facturii şi a consumului de energie electrică. Se vor monta totodată și 40 de stații de încărcare pentru mașinile electrice, iar pentru alte 40 de stații, PMB va aplica la   Administraţia Fondului de Mediu pentru obținerea de fonduri.

S-a finalizat recepția la parcarea din Pantelimon

Cât despre parcarea de la Cora Pantelimon, Primarul a anunțat că recepția la acest proiect de investiții a fost finalizată și va putea fi folosită de bucureșteni în cel mai scurt timp. Proiectele Prelungirea Ghencea și Pasajul Doamna Ghica sunt afectate de poprirea conturilor PMB, iar în prezent se poartă negocieri cu omul de afaceri Costică Constanda, pentru deblocarea situației.
”La Prelungirea Ghencea sunt întârzieri pentru că, deși sumele pentru exproprieri există în buget, din cauza conturilor poprite nu putem să îi consemnăm în conturile celor expropriaţi. La Pasajul de la Doamna elementele de tăblier sunt în producție la o companie italiană, dar acestea trebuie plătite”.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

four × two =