În vara anului trecut, sediile AUR din București și din întreaga țară erau asaltate de mii de cetațeni care stăteau la cozi pentru a se înscrie în programul de locuințe lansat de George Simion. Promisiunea era fără precedent: case la prețul de doar 35.000 de euro.
Procesul de înscriere nu era doar un simplu formular, ci presupunea furnizarea datelor personale către partid – un aspect care ridică semne de întrebare privind adevăratul scop al acestei inițiative. AUR anunța pe pagina oficială de Facebook: „Ordinea de înscriere în Planul SIMION va fi și ordinea de prioritizare”, creând astfel o presiune suplimentară asupra cetățenilor pentru a se înscrie cât mai repede.
Acum, după ce a câștigat detașat primul tur al alegerilor prezidențiale și este finalist în turul doi, George Simion a recunoscut într-un interviu acordat ieri pentru Digi24 că întreaga poveste a caselor ieftine a fost de fapt o minciună de marketing:
“A fost forma noastră de marketing, de promovare… Dacă nu aveam în aceștia ani formele acestea de promovare prin care să spargem blocada informațională, nu mai eram unde suntem astăzi, la 42% voturi.”
Pe scurt, liderul AUR admite deschis și cu mult tupeu că a folosit promisiunea locuințelor ieftine ca instrument pentru a atrage atenția și pentru a câștiga capital electoral, nu ca pe un plan real, concret și fezabil.
În același interviu, Simion încearcă să dreagă puțin busuiocul suveranist: „Sunt oameni care n-au înțeles despre ce este vorba și știu că nu le-am făcut vreo propunere că le dau casă. Era vorba despre locuințe accesibile, despre locuințe sociale, parte a unui program de guvernare.”
Această afirmație se bate cap în cap cu modul în care a fost prezentat și promovat măreșul și utopicul “Plan Simion” în vara lui 2024, când mii de oameni își furnizau datele personale și stăteau la cozi pentru a se înscrie într-un program despre care credeau că le va oferi acces la locuințe moderne la prețuri extraordinar de mici.
Mai mult, Simion încearcă acum să asocieze promisiunea sa cu programele existente ale statului: „Dar cine spune că nu le facem? În programul ANL, casele se fac la 28.000 de euro. Problema e alta. Cum se dau?”
Faptul că George Simion recunoaște că promisiunea locuințelor la 35.000 de euro a fost de fapt o găselniță de marketing ridică întrebări serioase despre etica politică și responsabilitatea față de alegători.
Nu credem însă că aceleași întrebări sunt și în capul alegătorilor lui Simion, chiar dacă el i-a mințit pentru a aduna date personale și pentru a câștiga capital politic.