Ovidiu Zara (ML) – Economist de profesie (si nu jurnalist, cum gresit redactat intr-un articol precedent), Ovidiu Zara a devenit cunoscut prin intermediul anchetelor de presa realizate cat timp a fost ziarist in cadrul diferitelor redactii din presa centrala. Acum candideaza pentru functia de Primar al Sectorului 4, din partea Patidului Miscarea Liberala. Pare a se ocupa sigur de contentul pe care il promoveaza pe Facebook si vorbim in general despre postari legate de ceilalti candidati sau de propriile sale aparitii la televiziune si, din cand in cand, ne mai trezim si cu cate o postare motivational – spirituala de genul “Nu va ucideti visele, sperantele…”. Spunem ca se ocupa singur de pagina sa de socializare pentru ca altfel nu ar fi ales ca imagine de cover decupata in mod neispirat (vedeti imaginea de mai jos pentru detalii). Ovidiu Zara are in jur de 2850 de Like-uri si posteaza cel putin o data pe zi. Ocazional, raspunde unor comentarii.
Daniel Baluta (PSD) – Medic stomatolog de profesie, Daniel Baluta a fost, inainte de a prelua interimatul Sectorului 4, viceprimar si consilier. Imaginea de cover de pe pagina de Facebook a candidatului PSD este cu familia sa. Baluta nu si-a pus aici sloganul electoral, ci a ales titulatura seaca: “Politician”. Posteaza cel putin o data pe zi, iar mesajele sunt legate de intalnirile cu locuitorii, fie ca vorbim despre clipuri filmate prin diferite zone ale sectorului, fie despre explicatii pe marginea diverselor probleme ale cetatenilor. Pe scurt, acopera cam toate ariile de interes si are cea mai completa strategie de promovare online. Ceea ce am constatat este ca raspunde personal mesajelor oamenilor care ii trimit intrebari si ca este destul de activ in comunicarea pe reteaua de socializare. Ca si alti cativa contracandidati isi anunta prezenta in emisiunile televizate tot pe Facebook si de multe ori atinge subiecte care nu au legatura stricta cu problemele din Sectorul 4, ci care se vor asocieri de imagine cu diverse personalitati sportive sau din alte domenii. Daniel Baluta are peste 7000 de like-uri.
Razvan Sava (PNL) – Cover-ul de Facebook este dominat de imaginea de campanie cu sloganul electoral si fotografia candidatului. Cel putin in ultima luna, postarile care fac referire la evolutia lucrarilor la pasajul subteran de la Piata Sudului s-au inmultit (probabil in conditiile in care lumea a aflat ca santierul se afla in “ograda” primariei Capitalei). Razvan Sava vorbeste despre acest subiect, dar si despre alte aspecte, precum ce intentioneaza sa faca in campanie si dupa. Interimarul actual de la Capitala mizeaza pe asocierea imaginii proprii cu cea a succeselor inregistrate de diferiti sportivi dar si pe postari legate de anumite evenimente. Ceea ce se vede insa de la o posta este ca tot continutul de pe Facebook-ul lui Razvan Sava este realizat de o echipă angajata special pentru aceasta munca, nu de el (sa nu uitam ca seful de campanie al lui Razvan Sava este Cristian Hrituc, fost consilier pe probleme de administratie locala al lui Traian Basescu). In plus, candidatul PNL la Capitala nu raspunde comentariilor care apar pe pagina sa. Cu alte cuvinte, este la fel de “vorbaret” si pe Facebook cum este si in timpul aparitiilor in public. In ultima perioada are doua postari pe zi, dar foarte putine comentarii de la cititori. Numarul de like-uri al paginii este de aproximativ 6500.
Stefan Spiridon (ALDE), de profesie media ginecolog – nu este prea bun prieten cu Facebook-ul si cu socializarea online, desi candideaza la Primaria Sectorului 4. Nu are o pagina dedicata campaniei, iar cea mai recenta postare de pe profilul sau de Facebook este de la inceputul lunii (1 mai – de Paste) si, in rest, majoritatea celorlalte postari mai vechi sunt cu fotografii in care apare si Cristian Popescu Piedone. Are putin peste o mie de prieteni si 93 de persoane care ii urmaresc activitatea online. Nu a postat pana acum mesaje de campanie (desi campania electorala a inceput), ceea ce alimenteaza zvonurile ca aceasta candidatura este “una de fatada”, in favoarea lui Popescu Piedone (care nu mai poate candida decat la o functie de consilier). De altfel, chiar daca mai posteaza cate un mesaj din an in Paste (la propriu, aproape) Stefan Spiridon a uitat ca si-a dat demisia din functia de viceprimar al Sectorului 4 – pe pagina sa de Facebook apare inca functia la care a renuntat in urma cu mai bine de o luna.
Dumitru Dobrev (USB), de profesie avocat, are pe pagina sa de Facebook o imagine de coperta (cover) axata pe campania electorala, (imagine in care isi strange mana cu Nicusor Dan), alaturi de o descriere seaca – Persoana publica, alaturi de anuntul candidaturii. Am constatat ca raspunde singur intrebarilor sau comentariilor celor care i-au vizitat pagina. Ca si majoritatea celorlalti candidati, posteaza cam de doua ori pe zi pe Facebook diverse texte pe care le considera de interes. Dumitru Dobrev are 500 de like-uri pe pagina de Facebook, foarte putin comparativ cu ceilalti candidati. Dar, probabil ca strategia de campanie este mai axata pe metodele traditionale decat pe cele digitale, ceea ce este in contradictie cu strategia generala a USB (nu trebuie sa va mai spunem ca Nicusor Dan, seful USB) a invadat internetul de mai multi ani si ca Facebook-ul a fost principalul sau mediu de promovare).
Marin Stefanel Dan (PMP), de profesie analist politic, a fost primar interimar al Capitalei. Pe pagina sa de Facebook se poate vedea ca a inceput campania electorala. Totusi, cover-ul pare un banner stradal fotografiat si urcat in graba pe reteaua de socializare. Candidatul PMP la primaria Sectorului 4 posteaza o data pe zi, iar subiectele pe care le alege sunt, in general, cele la care ne-am astepta in perioada de dinaintea alegerilor din 5 iunie: imagini de la intalnirile cu locuitorii, dar si filmulete facute cu telefonul mobil in care este criticata taraganarea lucrurilor de la Piata Sudului. Stefanel Dan Marin are putin peste 1200 de like-uri pe pagina sa de Facebook.
Virgil Nicorescu (PDS), de profesie jurist are si el pagina de Facebook, desi se pare ca lumea nu da buzna sa o viziteze. Candidatul Partidului Dreptatii Sociale si-a ales un cover destul simplu pentru pagina de pe reteaua de socializare, cu fotografia sa, langa care gasim sloganul electoral. Dincolo de asta, se pare strategia de socializare online a cam dat gres in cazul lui Virgil Nicorescu, pentru ca acesta a ales sa posteze doar cateva texte electorale aproape repetitive, atat ca mesaj, cat si ca grafica. Exista totusi si un clip video cu candidatul. Pagina de Facebook a lui Virgil Nicorescu are in prezent doar 181 de Like-uri.
Radu-Razvan Bratu-Iorga (PRU), de profesie avocat, isi face campanie direct pe profilul sau de Facebook. Cover-ul este extrem de simplu si nu contine nicio imagine in afara de cea de profil. Postarile sunt axate pe sloganuri electorale, dar mai ales pe mesaje nationaliste, cu subiecte controversate precum “nu vrem migranti”, “nu vrem moschee”. Printre acestea mai gasim si postari preluate de pe paginile de Facebook ale colegilor de partid. Si cam atat.
Constantin-Titian Filip (PSRO), de profesie medic neuro-chirurg. Imaginea de coperta a paginii de campanie este destul de bine aleasa, insa grafica generala (in special textul pus pe imagine) ne induce in eroare, daca nu suntem atenti. Iese in evidenta cifra 7 (pozitia de pe buletinul de vot), nu numarul sectorului in care candideaza. Postarile sunt in general pe tema actiunilor gresite ale fostului primar de la Sectorul 4, Popescu Piedone, iar limbajul este destul de dur. In rest mai gasim cateva postari ce se repeta. Pana acum, Constantin-Titian Filip a adunat aproape 900 de Like-uri.
Cosmin Sticlaru (PND) ne pare rau ca va dezamagim, dar nu am fost in stare sa identificam vreo prezenta in online a acestui candidat (si nu ne referim doar la Facebook). Daca gresim noi, cei de la PND ne pot sesiza si vom reveni cu detalii.
Paul Constantin Marinescu (PSR) – tot ceea ce gasim despre candidat pe internet este ca face parte din biroul executiv al partidului Socialist Roman si este absolvent al SNSPA.
mihaela
May 11, 2016 at 11:36 am
Ar trebui sa fie putin mai atenti candidatii la aceste pagini de facebook pentru ca pentru multi dintre noi postarile lor cantaresc mult in decizia finala de a vota pe cineva.