De ce costa cat costa autobuzele cumparate de primarie. Cum le raspunde Gabriela Firea celor care pun la indoiala licitatia

Firea

Na, ca am devenit si “avocatul diavolului”… Imediat dupa anuntul Primariei Capitalei legat de finalizarea licitatiei pentru achizitionarea celor 400 de autobuze, in mediul online si nu numai au aparut o serie de comentarii acide la adresa Municipalitatii, care ar fi cumparat “turcisme” scumpe de la Otokar, in defavoarea altor firme mai cunoscute.

Adevarul este ca romanul este cat se poate de carcotas, iar comentariile online postate pe marginea subiectului variaza de la cele haioase si inspirate, la unele de-a dreptul stupide si care arata ca multi avem inca o doza de ipocrizie cat casa si nici nu ne tratam in vreun fel. Din ultima categorie de comentarii fac parte acelea care spun ca dupa ce ca sunt turcesti, autobuzele pe care le cumpara primaria sunt si scumpe. Evident, nu exista un argument care sa si sustina o astfel de teorie, dar ce conteaza, daca putem face niste acuzatii la adresa altora, de ce sa n-o facem… Probabil satula de aberatiile care au invadat media si online-ul, Gabriela Firea a postat pe Facebook un text in care explica pe intelesul tuturor cam cum stau lucrurile cu autobuzele astea. Iar noi credem ca o face destul de bine (da, stim, suntem comunisti si tinem cu Firea, la fel cum pamantul este plat, asa ca ce rost ar avea sa mai contrazicem pe cineva). Iata ce spune primarul general, caruia, de data asta cel putin, ii dam credit:

“Informatiile diseminate in mediul online, care compara, in mod eronat, preturile autobuzelor ce vor fi achizitionate de catre municipalitatea Bucurestiului cu cele care trebuiau achizitionate de catre compania de transport public Cluj-Napoca sunt complet false si urmaresc minimalizarea unui proiect de mare anvergura, vital pentru bucuresteni.

In primul rand, persoanele care fac referire la licitatia respectiva nu stiu sau ignora deliberat un aspect esential si anume ca aceasta a fost anulata, in consecinta orice comparatie intre cele doua licitatii este neavenita si lipsita de fundament. https://www.jurnaluldinardeal.ro/clujul-nu-va-mai-cumpara-…/

Mai mult decat atat, in cazul Bucurestiului vorbim de trei tipuri de autobuze: 30 de autobuze de 18 metri, 50 autobuze de 10 metri (destinate traseelor de noapte si rutelor care includ zone cu carosabil mai ingust) si 329 de autobuze de 12 metri, astfel ca, pretul comunicat, adica 250.000 euro per bucata, reprezinta un pret mediu, acesta variind in functie de dimensiunile acestora.

Conform caietului de sarcini, toate cele 400 de autobuze vor avea o garantie de opt ani, in acest interval, manopera completa, inclusiv reviziile, intrand in sarcina furnizorului. Mai mult decat atat, in primii 4 ani, mijloacele de transport in comun vor avea o garantie extinsa, adica inclusiv in ceea priveste consumabilele de exploatare (uleiuri, filtre, manopera de revizie tehnica, intretinere etc).

Totodata, autobuzele vor fi dotate cu echipamente eclectronice pentru control si monitorizare, care includ numarerea calatorilor, supraveghere video interior-exterior, verificarea si monitorizarea conditiilor de microclimat in interior, A/C si incalzire, conexiune online cu dispeceratul, echipamente moderne de taxare, care sunt conectate online cu dispeceratul, un sistem de informare calatori, cu display, care ofera informatii asupra traseului, reclame, informatii turistice etc.

Autobuzele vor fi dotate, de asemenea, cu panouri de afisaj in exteriorul autobuzului, pe care pot rula reclame sau informatii de interes public, fara sa afecteze aspectul si integratitatea caroseriei, spre deosebire de colantarile existente in prezent.

Mijloacele de transport public prezinta imbunatatiri IT, care realizeaza monitorizarea tuturor echipamenteleor din punct de vedere al diagnozei si autodiagnozei, oferind informatii esentiale atat pentru conducatorul auto cat si pentru cei care realizeaza mentenanta acestora.”

2 Comments

  1. cornel

    februarie 21, 2018 at 2:34 pm

    Andrei Vlad, e bine ca se iau suntem romani macar sa se faca ceva, asa am ajuns sa zicem. Totusi ca sa fiu carcotas as zice ca in lume abuna se cumpara autobuze electrice mai scumpe la achizitie dar mai ieftine in exploatare si servisare. Despre impactul poluare nu mai vorbim. E de urmarit asta cu garantie 8 ani plus totul inclus. M-ar mira…

  2. mda

    februarie 21, 2018 at 2:47 pm

    Realizezi ca raspunsul lui Firea e valabil cu fix 0, nu?!
    1 – nu raspunde la nimic… ma refer la dovezi… sa arate undocument ceva… ca din gura si eu pot spune ca autobuzele erau 10 mil euro si special pt ochii mei frumosi il vand cu 250k…
    2 – au reprezentanta in romania?! Altfel cum vor putea oferi aia 8 ani de garantie?! ca doar nu-i trimitem in turcia…

    Ce sa zic… total dezamagit de text… Tu trebuia sa prezinti puncutl ei de vedere si atat. Nu si-a argumentat cu nimic afirmatiile… Vorbele ei valoreaza fix la fel de mult cu vorbbele “carcotasilor” care o ataca!

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

7 + fourteen =