Este incredibil cum isi arunca autoritatile de la una la alta problema sigurantei calatorilor cu metroul

problema sigurantei calatorilor

Problema sigurantei calatorilor care folosesc metroul se afla acum in actualitate… Asta, pentru ca, din pacate, un om a fost omorat dupa ce a fost impins in fata trenului de metrou. Evident, orice societate normala la cap reactioneaza la o astfel de tragedie si incepe sa vina cu propuneri pentru a se ajuta singura, in conditiile in care autoritatile statului sunt impotente si, am putea spune, chiar lase. De ce vorbim despre lasitate? Simplu, pentru ca atat primaria Capitalei, cat si Metrorex au venit, ieri, cu cateva “precizari” prin care imping toata responsabilitatea sigurantei calatorilor cu metroul spre politie… De ce nu este corecta o astfel de abordare a problemei? Pentru ca nu politia a instalat, in Capitale ceva mai civilizate decat Bucurestiul, precum Paris sau Roma, porti de siguranta pe peroanele de la metrou! NU, au facut-o municipalitatile respective! De asta vorbim despre lasitate. Dar, sa vedem, pe rand, cum se arunca responsabilitatea de la o institutie cum e Primaria Capitalei la Metrorex si, mai departe, la Politia Romana.

Iata cum suna Comunicatul PMB, dat publicitatii ieri:

Precizari cu privire la petitia online referitoare la montarea de scuturi si camere de supraveghere la metrou

Referitor la petitia online aparuta in spatiul public prin care se solicita montarea de scuturi anti-suicid/accidente la metrou si camere de supraveghere, biroul de presa al Primariei Municipiului Bucuresti face urmatoarele precizari: Una dintre prioritatile Municipalitatii o reprezinta siguranta cetatenilor, insa, in acest caz, PMB nu are parghiile legale pentru a se implica in montarea scurturilor de siguranta in statiile Metrorex, intrucat aceasta institutie se afla in administrarea Ministerului Transporturilor, si nu a Municipalitatii. Toate solicitarile in aceste sens primite de catre PMB vor fi directionate catre Ministerul Transporturilor (…)”.

Mai tineti minte ca Primaria Capitalei cerea ca Metrorex-ul sa fie mutat de la Ministerul Transporturilor in subordinea Municipalitatii? Ei bine, cam asa se poate specula o tragedie precum cea de marti pentru ca lucrurile sa se puna in miscare. Cel putin asta este un element care scapa din vedere multora care citesc acest comunicat de presa.

Mai departe, ajungem acum la Metrorex, care da cu oistea-n gard rau de tot si, in loc sa ne spuna direct si franc ca nu are sau nu vrea sa dea bani pe sisteme suplimentare de siguranta pentru calatori, zice asa (pentru Agerpres):

Metrorex, in calitatea sa de operator de transport public de calatori, are angajate servicii specializate de paza, al caror obiect de activitate il reprezinta protejarea bunurilor si valorilor din statiile si trenurile de metrou. Facem precizarea ca aspectele care tin de ordinea publica in spaţiile publice din metrou sunt asigurate de Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti – Brigada de Politie pentru Transport Public – Serviciul de Politie Metrou, structura de specialitate care coordoneaza, indruma, evalueaza si controleaza activitatile specifice pentru mentinerea ordinii publice in vederea prevenirii si combaterii infractiunilor si faptelor contraventionale din competenta“.

Exista, totusi, si o veste buna. Sau doar o promisiune?

Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a declarat, ieri, ca a discutat cu specialistii pe un set de masuri imediate, dar ca acestea se refera momentan la mai multe camere instalate pe peroanele de metrou si la cresterea numarului  de patrule de politie in statiile Metrorex. Masurile concrete, precum montarea de porti din sticla securizata sau senzori, mai asteapta, dar sunt luate in calcul, totusi. Astfel, acum se evalueaza costurile si, cel mai devreme, implementarea masurilor va avea loc incepand cu semestrul al doilea 2018.

Ca de obicei, comentariile va apartin!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

13 − three =