“De anul viitor, voi veni cu un proiect care va presupune acordarea de gratuitatea la transportul STB pentru toţii bucurestenii. Vrem sa incurajam astfel transportul public” – Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea
Evident, o astfel de masura de acordare a gratuitatii pe toate mijoacele de transport de suprafata (a se citi tot ce tine de STB SA), poate fi privita din mai multe unghiuri.
2019 este an preelectoral pentru locale, iar masura, spun unele voci, este cu dedicatie.
Pe de alta parte, aceeasi masura va duce la o si mai mare aglomerare a mijloacelor de transport in comun, caci nu credem ca parcul STB se va mari considerabil si suficient pana la punerea in aplicare a masurii, incat mersul cu tramvaiul autobuzul sau troleibuzul sa devina destul de tentant pentru cei care poseda masini personale.
Chiar de ar fi asa, Bucurestiul ramane Bucuresti, cu aceleasi artere un circulatia este gatuita la fiecare col de strada.
Deci, este o masura electorala? Daca asa a fost gandita, atunci “strategii” doamnei primar au cam dat-o-n bara, fara indoiala.
In acelasi timp, cam orice masura de acest gen care va fi promisa ori pusa in aplicare de catre primarie (indiferent daca e PMB sau primarie de sector) va putea fi considerata electorala. Problema adevarata este alta: tot ce tine de transportul din Bucuresti, ca vorbim despre masini particulare, ca vorbim despre STB (RATB) este influentat, clar in mod dezastruos, de infastructura rutiera a Capitalei, incapabila, si acum si in vecii vecilor (!), sa sustina un trafic atat de mare. Iar daca primarul Firea crede ca masura de a da gratuitate pentru toata lumea pe mijloacele de transport in comun ii va determina pe (foarte) multi sa-si lase masinile acasa, greseste enorm. Lucrurile vor arata la fel, din pacate!