La 1 octombrie încep lucrările de refacere a Planșeului Unirii. Circulația rutieră și pietonală, fără restricții anul acesta!

Unirii

Ieri a fost semnat contractul pentru refacerea Planșeului Unirii, însă mai importante decât această știre sunt detaliile legate de restricțiile de circulație care vor fi aplicate, data concretă de începere a lucrărilor, precum și ce va presupune, inclusiv estetic, acest proiect de amploare.

Proiectul de reconstrucție totală a Planșeului Unirii – placa uriașă de beton ce acoperă Piața Unirii din centrul Bucureștiului – intră pe ultima sută de metri. În timp ce documentele pentru autorizarea lucrărilor de construire au fost depuse deja atât la Primăria Capitalei, cât și la Primăria Sectorului 3, primarul Daniel Băluță a semnat astăzi, 19 august a.c., la sediul Guvernului României, contractul de finanțare în valoarea de aproximativ 750 de milioane de lei. Documentația a fost semnată, în prezența prim-ministrului Marcel Ciolacu și a viceprim-mistrului Marian Neașcu, alături de Adrian-Ioan Veștea, ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, se arată într-un comunciat de presă al Primăriei Sectorului 4.

De departe, cea mai importantă informație este legată de restricțiile de circulație, mai ales că lucrările demarează, conform declarațiilor primarului de la 4, cel târziu la 1 octombrie:

„Indiferent de momentul de debut al lucrărilor, nu vom restricționa, cel puțin până la finalul anului, cirulația auto și cea pietonală, întrucât, mai întâi, utilajele vor ajunge în zona fântânilor arteziene și a spațiior verzi adiacente acestora. Se va lucra în trei schimburi, pentru ca proiectul să fie finalizat la termen”.

Proiectul ce urmează să debuteze cel târziu pe data de 1 octombrie a.c. vizează înlocuirea structurii existente, care a suferit modificări/degradări structurale semnificative în cei aproape 100 de ani de existență, cu una nouă, modernă și performantă, care să răspundă tuturor cerințelor de trafic și fiabilitate, dar și capacității de tranzit a debitelor de apă de pe râul Dâmbovița.

Pentru aceasta, specialiștii vor implementa soluții tehnice prin care să elimine deficiențele grave identificate în urma expertizelor tehnice efectuate în cursul anului trecut și anume:

  • armături corodate, beton exfoliat, reduceri de secțiune, vegetație acvatică pe fața betonului și defecte de față văzută la riglele cadrelor;
  • grinzi secundare (nervuri) demolate, zone care se presupune că au fost refăcute în cofraj metalic nerecuperat și care sunt într-o stare avansată de coroziune;
  • grinzi secundare (nervuri) cu secțiune de rezistențā puternic afectată, console scurte la cadrele de rost distruse în întregime ca urmare a infiltrațiilor de apă în rosturi;
  • beton exfoliat, armături corodate și infiltrații locale în placa de beton a planşeului; defecte de execuție și lucrări executate necorespunzător efectuate cu ocazia diverselor intervenții la planșeu;
  • degradări la partea carosabilă a străzilor de deasupra planşeului, guri de scurgere, borduri, trotuare pietonale și parapete.

În acelasi timp, specialiștii angrenați în derularea acestui proiect, vor proiecta și lucrările necesare pentru consolidarea Pasajului Unirii, încadrat, de asemenea, în clasa tehnică IV – nesatisfăcător, din cinci posibile.  Soluțiile tehnice vor avea în vedere reabilitarea structurii de rezistență a tunelului rutier, prin cămășuirea și armarea pereților existenți, precum și refacerea integrală a suprastructurii prezente.

Mai trebuie spus și că întreaga zonă de suprafață din Piața Unirii va fi reamenajată peisagistic, cu spații verzi, piațete, zone pietonale și alte soluții inovative, care să transforme arealul într-un reper urban pentru București, cât mai atractiv, atât din punct de vedere al interacțiunii sociale și al petrecerii timpului liber, cât și turistic.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

seven − 1 =