Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a precizat că utilajele vor fi mutate în zona fântânilor pentru continuarea forajelor. Până în prezent au fost executați 161 de piloți forați din totalul de 254, fiind integrate peste 650 de tone de armătură și peste 4.000 de metri cubi de beton.
Edilul a dezvăluit și planurile pentru transformarea Pieței Unirii într-un nod intermodal de transport, pe modelul Eroilor Revoluției. Sectorul 4 va realiza un nou pasaj pietonal subteran pentru conectarea stațiilor de metrou Piața Unirii 1 și 2, precum și interconectarea liniei de tramvai cu metroul prin scări, lifturi și escalatoare.
„Pentru prima dată la nivelul Municipalității, reușim să punem la aceeași masă toate autoritățile cu atribuții legate de transportul public, pentru ca Piața Unirii să se transforme într-un nod intermodal de transport care să conecteze transportul public de suprafață cu cel din subteran. Mai exact, tramvaiul cu metroul, fix așa cum am arătat că se poate, la Eroii Revoluției. Așa cum probabil știți deja, PUZ-ul necesar conectării liniei de tramvai între Piața Unirii și Piața Sf. Gheorghe nu a trecut de Consiliul General și va fi refăcut, pentru că în varianta actuală, PUZ-ul nu reglementa complet transportul public din Piața Unirii. Vă mărturisesc că nici eu, personal, nu eram de acord cu acest PUZ, pentru că, spre exemplu, nu lua în calcul necesitatea construirii unui nou pasaj pietonal subteran care să facă legătura între stațiile de metrou Piața Unirii 1 și Piața Unirii 2, în condițiile în care se știe că actualul tunel face față cu greu transbordării călătorilor de la o stație la alta”, a dezvăluit edilul, mulțumind tuturor actorilor publici implicați în acest proiect.
Concret, dincolo de zona de coordonare a lucrărilor, Sectorul 4 va fi instituția care se va ocupa atât de proiectarea, cât și de execuția efectivă a acestora, potrivit unui comunicat de presă a Primăriei Sectorului 4.
„Sectorul 4 va face studiul de fezabilitate pentru acest pasaj. Acesta este foarte important pentru noul PUZ al zonei care, odată ce va fi aprobat în Consiliul General, va fi punct de plecare pentru proiectul tehnic pe care tot noi, cei de la Sectorul 4, îl vom face. Practic, pe lângă refacerea Planșeului Unirii, Sectorul 4 își asumă atât realizarea noului pasaj pietonal subteran pentru metrou, însemnând studiu de fezabilitate, proiect tehnic și execuție efectivă, dar și interconectarea liniei de tramvai între stația Piața Sf. Gheorghe și Piața Unirii, constând în realizarea proiectului tehnic și execuția propriu-zisă.
Odată ce aceste investiții vor fi finalizate, tramvaiul și metroul vor fi conectate, după modelul care deja funcționează la Eroii Revoluției, prin scări, lifturi și escalatoare, astfel încât oamenii care ajung cu tramvaiul la Piața Unirii să poată ajunge la metrou, în subteran, chiar din refugiul stației de tramvai și invers.
Poate părea dificil, însă este clar că o astfel de facilitate va încuraja utilizarea transportului public, va crește gradul de siguranță al călătorilor în Piața Unirii și, nu în ultimul rând, va scurta timpii de deplasare dintr-o parte în alta a orașului. Nu inventăm apa caldă. Lucrurile pe care vi le-am spus mai devreme, noi, cei de la Sectorul 4, le-am făcut deja la Eroii Revoluției, unde am interconectat tramvaiul de la suprafață cu metroul din subteran, iar oamenii sunt foarte mulțumiți. De aceea, sunt convins că vom reuși să facem la fel și la Piața Unirii. Pentru asta, avem în continuare nevoie de sprijinul oamenilor care locuiesc în această zonă și cărora le mulțumesc, încă o dată, pentru răbdarea și pentru înțelegerea de care dau dovadă”, a mai declarat Daniel Băluță.