Bucurestenii pot testa aplicatiile si pot contribui la optimizarea lor, se arata intr-un comunicat de presa al PMB, care precizeaza ca aceste patru proiecte fac parte din strategia Smart City, deja finalizata.
Cele 4 aplicatii mobile sunt deja disponibile publicului si se afla in faza de testare, in urmatoarea perioada urmand ca ele sa fie îmbunatatite si optimizate in functie de feed-back-ul primit de la utilizatori.
Aplicatia foloseste datele transmise de echipamentele GPS/GSM4G instalate pe 1.440 de mijloace de transport in comun utilizate de STB, precum si pe noile autobuze achizitionate si este disponibila pentru telefoane mobile cu sistem de operare iOS sau Android.
Cei de la STB spun ca este vorba despre:
“Schimbarea radicala a modului de lucru utilizat la nivelul STB in ultimii 40 de ani – marcata prin trecerea la inregistrarea informatizata si adaugarea componentei de dispecerizare, pe baza echipamentelor de localizare instalate. Aceste operatiuni au fost realizate inainte de dezvoltarea aplicației”.
De asemenea, InfoSTB are si o importanta componenta de utilizare interna, la nivelul operatorului de transport public – fiind un sistem de monitorizare in timp real a vehiculelor si de configurare a rutelor, fapt care permite imbunatatirea constanta a proceselor interne.
In prezent, aplicatia ofera posibilitatea identificarii parcarilor publice gestionate de Primaria Capitalei si de a plati online, cu card bancar sau prin SMS, tarifele pentru utilizarea acestora. Operatiunile sunt securizate, tranzactiile fiind realizate prin intermediul unui procesator de plati. Intr-o etapa ulterioara, aplicatia va avea si o componenta de cautare a locurilor libere de parcare, prin instalarea de camere video si/sau senzori in parcari conectate la aplicatie, operatiune programata a se incheia in acest an.
Bucurestenii pot utiliza aplicatia pentru a semnala, direct catre Primaria Capitalei, neregulile intalnite pe traseul utilizatorului care pot afecta buna circulatie pe drumurile publice din Bucuresti: parcaje neregulamentare, drum in lucru nesemnalizat, semafor nefunctional, groapa carosabil, groapa trotuar, indicator degradat, lucrari civile pe carosabil etc.
Deservita prin intermediul Directiei Generale de Asistenta Sociala a Municipiului Bucuresti, aplicatia are rolul de facilita interventia echipajelor DGASMB in asistarea persoanelor aflate in dificultate pe raza Capitalei. Sesizarile le poate face oricine are instalata aplicatia si are un cont inregistrat, fie ca este un cunoscut sau nu al persoanei aflate in dificultate. Categoriile de sesizari ce pot fi semnalate sunt: persoane adulte fara adapost, persoane cu handicap, tineri peste 18 ani care nu mai fac parte din sistemul de ocrotire a copiilor fara familie, varstnici in situatii de risc ridicat, femei victime ale violentei.
“Aplicatiile Parking Bucuresti, Trafic Alert Bucuresti si Social Alert Bucuresti au fost dezvoltate de Compania Municipala Tehnologia Informatiei Bucuresti, iar InfoSTB – de RADCOM, selectata anul trecut in urma unei licitatii publice. Aplicatiile mentionate sunt primele dintre cele realizate in cadrul Strategiei Smart City a Capitalei, alte zeci de proiecte fiind in pregatire / implementare pe toate dimensiunile unui oraș inteligent: mediu, spitale, mobilitate, administratie, siguranta publica, mod de viata, oameni si competente, economie smart etc.”, mai sustine Primaria Capitalei.