Cu alte cuvinte, demararea lucrărilor de consolidare la Planșeul Unirii este o chestiune mai mult decât urgentă și chiar dacă Primăria Sectorului 4 și-a asumat efectuarea amplei intervenții, șantierul nu poate fi deschis. Asta pentru că, potrivit G4Media, autorizația de construire trebuie eliberată de primarul general al Capitalei, Nicuțor Dan. Situația este și mai gravă în contextul în care degradarea Planșeului Unirii constatată acum doi ani de zile de către experți, a evoluat și mai mult, iar pericolul de colaps al întregii zone din cauza traficului rutier este extrem de mare, mai scriu jurnaliștii.
Din textul celor de la G4Media nu aflăm însă și care sunt motivele pentru care Nicușor Dan întârzie eliberarea autorizației de construire.
„Fotografiile de mai sus nu reprezinta nici pe departe totalitatea defectelor intalnite in cadrul vizitei ci doar o exemplificare a acestora pentru a se intelege gravitatea situatiei intr-o zona circulata intens inclusiv de mijloace de transport in comun. Cedarea sub trafic a unor antretoaze poate atrage dupa sine flexibilizarea pana la rupere a placii de beton care sustine traficul cu consecinte incalculabile asupra sigurantei circulatiei. Deasemenea, si cu consecinte chiar mai mari, cedarea sub trafic a unor infrastructuri, fenomen care este deja amorsat dupa cum se poate observa mai sus, poate atrage colapsul general al structurii pe zonele in care infrastructurile au cedat.
In consecinta, parerea expertului tehnic este ca lucrarile de reabilitare / consolidare / inlocuire trebuie incepute de urgenta, existand pericolul de cedare (prabusire) al unor parti din structura. In cazul in care, din motive obiective nu este posibil acest lucru, este necesara cel putin o limitare a greutatii vehiculelor care sa circule pe pod la maxim 10 tone. Deasemenea, viteza vehiculelor va trebui redusa la maxim 30km/h iar distanta intre acestea sa nu fie mai mica de 5m. In cazul in care in zona exista limitatoare de viteza denivelate, acestea vor trebui sa fie eliminate pana la finalizarea lucrarilor intrucat exista riscul inducerii de vibratii suplimentare in structura.”
SURSĂ: G4MEDIA / Foto Document expert tehnic via G4MEDIA