Toate detaliile despre proiectul taxei pentru poluare a masinilor care circula prin Bucuresti!

vigneta

Primaria Capitalei vrea sa adopte un proiect prin care va limita drastic accesul masinilor poluante in centrul Bucurestiului si, de asemenea, va impune o taxa pentru posesorii de masini care nu sunt inmatriculate in Bucuresti. In replica, deputatul Nicusor Dan afirma ca “masurile propuse de primarul Capitalei sunt un nou gest de imagine”.

Primaria Capitalei a anuntat ieri ca, potrivit unui proiect care ar urma sa intre in vigoare incepand cu data de 1 ianuarie 2020, masinile non-Euro, Euro 1, Euro 2 NU vor mai putea circula prin centrul orasului. Masinile Euro 3 vor avea acces in centrul Capitalei doar daca proprietarii achita o taxa care se va ridica la valoarea de 75 de lei pe luna (adica 900 de lei pe an). Aceasta vinieta a fost denumita Oxygen-C. Cei care au masini inmatriculate in Bucuresti si Ilfov dar cu norma de poluare Euro 4, 5, 6, electrice sau hibride au acces nerestrictionat pe drumurile din Capitala.

Potrivit Municipalitatii, zona centrala a Bucurestiului  este definita astfel: P-ta Victoriei – bd. Iancu de Hunedoara – sos. Stefan cel Mare – str. Polona – str. Mihai Eminescu – str. Traian – /bd. Nerva Traian – bd. Gheorghe Sincai – str. Lanariei – Calea Serban Voda – bd. Marasesti – str. Mitropolit Nifon – bd. Libertatii – Calea 13 Septembrie – str. Izvor – str. B.P. Hasdeu – str. Vasile Parvan – str. Berzei – str. Buzesti – P-ta Victoriei (si limitele).

Ce amenzi risca cei care nu respecta noile reguli si cu se va face verificarea

Potrivit declaratiilor reprezentantilor Primariei Capitalei, “Vinieta va fi electronica si se va achizitiona prin mai multe mijloace. Asftfel, ea va putea fi cumparata prin intermediul unei aplicatii, prin SMS sau de la fiecare benzinarie”.

Conform aceleiasi surse, sistemul de monitorizare va cuprinde in zona Centrala 58 de camere in 28 de intersecţii, si 136 de camere in 49 de intersectii in zona B”. Evident, camere si sisteme de monitorizare vor fi instalate si la intrarile in Bucuresti. Astfel, intreg trafic din oraa va fi moniltorizat si se vor putea indentifica numere de autoturisme care nu au achitata vinieta, acestea fiind transmise mai departe Politiei Locale, printr-un sistem centralizat.

Nu in ultimul rand, amenzile pentru circulatia autovehiculelor in zonele restrictionate, fara achizitionarea vinietei vor fi de la 1.500 la 2.000 lei.

Masurile de mai sus, care se afla momentan la nivel de proiect, ar trebuie, in opinia primarului general, Gabriela Firea, sa limiteze poluarea din Capitala Romaniei, poluare care a ajuns la valori de noua ori mai mari decat limitele admise. Bucurestiul se afla, in acest moment, pe locul 6 in topul celor mai poluate orase din Europa.

“Pentru ca traficul rutier intens este printre principalele motive care determina valori record de poluare – in ultimii zece ani numarul maşinilor care circula prin Bucuresti s-a dublat -, propun un proiect de hotarare dupa modelul altor capitale europene, care instituie vinieta electronica pentru circulatia rutiera din Bucuresti pentru autoturismele inmatriculate in alte orase sau state, dar si pentru autoturismele poluante din Bucuresti sau Ilfov, care tranziteaza zona centrala a Capitalei. Acest proiect se va afla in dezbatere publica 45 de zile”, a declarat, intr-o conferinta de presa, Gabriela Firea.

Replica a lui Nicusor Dan: “Dupa 3 ani Firea descopera ca Bucurestiul este poluat si supraaglomerat”

Deputatul Nicusor Dan a dat publicitatii un comunicat de presa in care critica initiativa actualului primar al Capitalei, afirmand ca Gabriela Firea foloseste situatia poluarii orasului intr-un “nou gest de imagine”.

“Dupa 3 ani, Firea descopera ca Bucurestiul este poluat si supraaglomerat.
Masurile propuse azi (ieri, 14 august 2019 – n.r.) de Primarul Capitalei sunt un nou gest de imagine, cu impact nesemnificativ atat asupra traficului, cat si asupra poluarii. Adevaratele masuri pentru reducerea traficului si a poluarii sunt: soseaua de centura, parcarile “Park and Ride”, o strategie de management a locurilor de parcare pentru tot orasul, un adevarat sistem de management al traficului, benzi unice pentru transportul in comun. Din pacate, pe niciuna din aceste componente esentiale ale programului electoral al Gabrielei Firea nu s-a făcut niciun progres notabil.”, sustine Nicusor Dan.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

5 × 4 =