De parcă nu era destul de aglomerat traficul din București, bucureștenii se vor confrunta cu noi provocări în mobilitate, însă autoritățile susțin că aceste lucrări sunt mai mult decât necesare. Primarul interimar explică faptul că cele trei obiective au fost clasificate în gradul V de risc seismic și reprezintă un pericol real pentru siguranța cetățenilor.
Potrivit sursei citate, Primăria Capitalei, prin Administrația Străzilor, a lansat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice procedurile de achiziție pentru proiectarea și execuția lucrărilor de consolidare și modernizare. Decizia vine în urma expertizării a 24 de poduri și pasaje din București, dintre care cele trei menționate au fost identificate ca prezentând cel mai mare risc pentru siguranța publică.
Consolidarea acestor structuri este considerată esențială nu doar pentru siguranța celor care tranzitează aceste zone, ci și pentru îmbunătățirea fluidității traficului și a mobilității urbane pe termen lung. Lista intervențiilor majore include demolarea și înlocuirea suprastructurilor existente, consolidarea infrastructurii, construirea unor noi structuri rutiere, precum și realizarea marcajelor și montarea indicatoarelor rutiere.
Durata lucrărilor variază în funcție de complexitatea fiecărui obiectiv. Pentru Pasajul Lujerului este estimată o durată de 33 de luni, pentru Pasajul Bucur-Obor aproximativ 24 de luni, iar pentru Podul Băneasa 17 luni. Proiectarea lucrărilor va necesita 3 luni pentru fiecare pasaj sau pod.
Companiile interesate să participe la licitații pot depune ofertele în SEAP până la 20 august 2025 pentru Pasajul Lujerului, 21 august 2025 pentru Pasajul Bucur-Obor și 22 august 2025 pentru Podul Băneasa.
Sursă: Facebook – Stelian Bujduveanu