Principalul si probabil singurul avantaj palpabil al acestei transformari juridice il reprezinta posibilitatea de accesare de fonduri europene nerambursabile ce vor fi folosite pentru modernizarea noii Societati de Transport Bucuresti (STB SA). De altfel, dupa cum explica primaria generala, fara aceasta transformare din regie autonoma in societate pe actiuni procedura de finantare din fonduri europene pentru proiectele de dezvoltare practic nu exista. O chichita procedurala, dar o chichita de care municipalitatea se putea agata pana cum pentru a se fofila atunci cand era acuzata ca nu a facut nimic pentru ca bucurestenii sa dispuna de un transport public decent.
Gabriela Firea spune ca, practic, dupa mai bine de un secol de la infiintare, compania care se ocupa de transportul bucurestenilor “va ajunge la un nivel similar celor din marile orase europene”. Am mai auzit asta de cateva ori. Asa ca n-o credem pe cuvant, nu prea mai avem cum, mai ales ca edilul nu vorbeste si despre un timp anume in care ar trebui sa beneficiem de conditii de calatorie civilizate. Singura chestie concreta pe care o regasim in comunicatul PMB este cea legata de noile autobuze cumparate prin licitatie de la Otocar si pe care le vom vedea pe strazile din Bucuresti incepand de luna viitoare.
Dupa promisiuni peste promisiuni si fapte zero barat, ne e cam greu sa mai dam cuiva gir si sa fim optimisti. Speram insa ca RATB-ul isi va schimba si naravul, nu doar numele.