Astfel, conform noului regulament aprobat in sedinta de consiliu de ieri (27 decembrie 2018), vor fi introduse, incepand de anul viitor, tarife pentru ocuparea locurilor de parcare publice pe termen scurt sau in sistem de abonament.
“Masura este una de preventie, in sensul ca nu ne dorim sa fim hingherii soferilor. Prima data, cand se blocheaza roata, deblocarea este gratuita si i se ofera conducătorului auto informatii cu privire la noul regulament de parcari publice si prevederile in domeniul parcarilor de resedinta, apoi tarifele vor fi progresive”, declara Ioan Gaf-Deac, City Manager in cadrul Primariei Sectorului 4.
La al doilea incident de acest fel, insa, soferii contravenienti vor fi sanctionati cu 50 de lei, la al treilea cu 150 de lei, iar de la al patrulea incident tariful de deblocare va fi de 250 de lei.
Conform regulamentului adoptat la nivelul Sectorului 4, soferii sunt obligati sa ocupe locul de parcare conform specificatiilor lui, sa parcheze pe un singur loc si sa nu ocupe abuziv locurile de parcare destinate persoanelor cu dizabilitati, se mai arata in comunicatul de presa al primariei de sector.
In acest ultim caz tariful de deblocare este stabilit la 200 de lei, inca de la prima abatere si va putea fi aplicata si masura ridicarii de indata a masinii care stationeaza neregulamentar pe locurile destinate persoanelor cu dizabilitati.
Primaria mai precizeaza ca pentru locurile de parcare destinate incarcarii masinilor electrice, vor fi blocate rotile si va exista un tarif mai mare pentru deblocare.
“In acest an, prin serviciul call center al Primariei Sectorului 4, apelabil la 021.9441, cele mai multe sesizari primite de la cetateni au vizat ocuparea abuziva a parcarilor de resedinta. O data cu noile reglementari, o mare parte din aceste probleme se vor rezolva. Cat de curand va deveni operationala si activitatea de blocare a rotilor, iar ulterior, cel mai probabil din primavara anului viitor, locuitorii Sectorului 4 vor avea posibilitatea sa solicite Directiei de Mobilitate Urbana, montarea unor sisteme electronice de blocare a locurilor de parcare”, a declarat si Primarul Sectorului 4, Daniel Baluta.
In principiu, anunta autoritatile, intervalul tarifar in Sectorul 4 va fi de 2 ore si va costa 1 leu, indiferent de locatia parcarii, mai putin in park & ride.
“Deocamdata avem o astfel de parcare, la sol, in zona IMGB si acolo avem un interval tarifar, de la ora 7.00 dimineata, la ora 19.00, la un cost de 3 lei. Ulterior acestei ore, adica dupa ora 19.00, costul este de 3 lei pe ora, astfel incat sa nu incurajam ca acel loc sa devina un soi de parcare de resedinta pentru cei din zona, ci, dimineata, acesta sa fie cat de liber posibil, astfel incat cei care vin din afara Bucurestiului sa parcheze acolo si sa plece cu metroul mai departe, in incercarea de decongestionare a traficului”, adauga Ioan Gaf-Deac.
In anumite parcaje va exista si posibilitatea emiterii de abonamente pentru riverani. Cuantumul acestora va fi de 20 de lei pe luna, pentru persoanele fizice si de 40 de lei pe luna, pentru persoanele juridice. Pe langa acestea insa, vor fi, pentru zonele comerciale si locuri in spic disponibile pentru plata pe ora, prin aplicatie, prin SMS, sau chiar prin parcometre.
Alexandru
December 28, 2018 at 9:20 pm
Nu va dura mult si in acest sector si anume Sectorul 4 la cate se intampla, borduri, lanturi peste tot,parcurile pentru cei mici sunt lipite de locurile pentru animale si cu aceasta ocazie il invit pe domnul primar sa vina vara intr-un parc sa vedem cat poate rezista in acel miros, Bld Nitu Vasile un Bld de 2 km cu 2 iesiri, singurul sector cu taxa de gunoi si gunoiul este ridicat efectiv cu mana de catre angajati si aruncat intr-o duba din 1996…si cum spuneam la cum merg lucrurile se va pune si taxa pe buletin doar ca ai buletin de Sectorul 4…VA MULTUMIM PENTRU TOT!!Asteptam alegerile ca pe al 13 salariu!