Edilul sectorului 4 afirma ca doreste o prezentare mai detaliata a propunerilor USR de reconfigurare administrativa a Bucurestiului, precum si o dezbatere cat mai fundamentata asupra acestora. In acelasi timp, primarul spune ca institutia pe care o conduce va aloca toate resursele necesare unei competitii de proiecte privind modul in care ar trebui sa arate Capitala.
Va prezentam in continuare comunicatul de presa al primariei de sector, iar AICI gasiti articolul pe care l-am scris ieri despre propunerea USR:
“Urmare a aparitiei in spatiul public a informatiilor privind propunerile USR de reconfigurare administrativa a Bucurestiului, Primarul Sectorului 4, Daniel Baluta, face urmatoarele precizari:
- Desi propunerea lansata in dezbatere publica de reprezentanta USR Bucuresti, doamna Roxana Wring pare a fi un furt al startului de campanie pentru alegerile locale de anul viitor, afirm raspicat faptul ca atat eu, cat si colegii mei din Sectorul 4, tratam cu maxima seriozitate acest subiect, precum si alte asemenea menite sa contribuie la imbunatatirea vietii bucurestenilor si a locuitorilor din zonele adiacente Capitalei.
- Pentru a veni in sprijinul oricarei idei de acest fel, sunt de parere ca succesul poate fi asigurat numai daca toti factorii publici – politicieni, administratie, societate civila – vor depune eforturile cuvenite. Doar consensul general poate sa ne duca in situatia de a putea pune in practica modele de succes precum Amsterdam, Copenhaga, Washington DC. Modele care in mod evident inseamna cat mai putine deplasari cu masina si cat mai multe cu metroul, transportul in comun de suprafata si bicicleta, toate acestea pentru un mediu cat mai sanatos si eficient din punct de vedere economic. Din pacate, metropolele luate ca exemplu in materialul asumat de doamna Wring – Londra, Paris, Bruxelles – desi sunt mai avansate economic decat Bucurestiul, nu sunt dintre cele mai prietenoase cu mediul inconjurator si, spre exemplu, cu mersul pe bicicleta. S-ar putea ca Amsterdam, Copenhaga sau Washington DC sa fie modele mai apropiate de ceea ce isi doresc cetatenii si mediul de afaceri din Bucuresti si imprejurimi, insa este important sa nu uitam ca orasele nordice au ajuns la acest nivel dupa 40-50 de ani de munca asidua, asumata de toate partidele.
- Prin consens, ideile se pot transforma in proiecte, iar proiectele, la randul lor, vor genera dezvoltare a comunitatii, asa cum se intampla astazi in Sectorul 4, ca urmare a punerii in practica a ideii de DESCENTRALIZARE. Asa, a fost permis saltul calitativ al Sectorului 4, pentru ca cei nascuti si crescuti in comunitate cunosc cel mai bine problemele si nevoile oamenilor, iar ultimii ani ne transforma intr-un exemplu de bune practici, reusind sa imbunatatim calitatea vietii in cadrul comunitatii noastre. Acest lucru nu se bazeaza pe vorbe ci pe FAPTE! Spre exemplu, in urma bunei colaborari cu partidele politice reprezentate in Consiliul Local al Sectorului 4, am reusit, in premiera pentru ultimii 30 de ani, sa largim 3 mari bulevarde – Soseaua Berceni, Strada Caporal Luica, Strada Turnu Magurele, pentru ca noi toti sa nu ne mai pierdem timpul in trafic. In plus, am investit zeci de milioane de euro pentru a asigura siguranta copiilor si a profesorilor in scolile din Sectorul 4, am reabilitat termic sute de blocuri, am reabilitat terenuri de sport si, tot ca o premiera, construim primul bazin de inot acoperit al Sectorului 4, dar si primele noi gradinite de stat! Toate acestea, insemnand o infrastructura normala si o regenerare urbana pe masura, dar si mici artificii administrative in sensul reducerii birocratiei au fost imboldul de care era nevoie pentru ca investitorii sa-si indrepte atentie catre Sectorul 4. Acest lucru – ATRAGEREA DE INVESTITII, materializat deja in cateva cazuri, inseamna, fara indoiala, ca SUSTINEM MEDIUL DE AFACERI si astfel putem discuta despre mai multe locuri de munca bine platite pentru oamenii din Sectorul 4 si, implicit, o viata mai buna pentru intreaga comunitate.
- Reusita noastra, a celor din Sectorul 4, ma face sa trag nadejde in deschiderea colegilor USR de a face o prezentare mai detaliata a viziunii expuse in materialul doamnei Wring, ca prim pas pentru atragerea cetatenilor si mediului de afaceri din sector intr-o dezbatere cat mai fundamentata. In ceea ce priveste aspectele practice ale reorganizarii administrative a Bucurestiului si a zonelor adiacente, o sa privim subiectul cu atentia cuvenita si o sa alocam toate resursele necesare unei competitii de proiecte al carei rezultat sa ne indice cum ar trebui sa arate Capitala Romaniei intr-un viitor extrem de modern si fezabil. Si, daca tot pornim o dezbatere serioasa, merita sa aducem in discutie, cu onestitate, si cateva cifre mai putin cunoscute. Spre exemplu, Varsovia, capitala Poloniei, desi are locuitori cat Bucurestiului, beneficiaza de o suprafata dubla (Varsovia: 1.8 milioane locuitori, 520 kmp, Bucuresti: ~250 kmp). Extinderea suprafetei Bucurestiului, o preconditie pentru orice demers serios de atragere a sutelor de miliarde de euro necesare in investitii publice si private, trebuie dorita de cetatenii din Bucuresti si localitatile din imprejurimi. Noi trebuie sa le explicam avantajale si dezavantajele, sa facem tot ce tine de noi pentru un proces cat mai simplu, insa decizia finala, ca in orice democratie, le apartine. Orasul Dubai, la 3 milioane de locuitori, are o lista de proiecte de investitii publice si private de 375 de miliarde de dolari. Londra, un oras deja foarte dezvoltat, are in plan investitii de 330 de miliarde de dolari. Ca Bucurestiul sa arate competitiv, va fi esential sa iesim din zona cifrelor mici si a certurilor marunte.
- Nu trebuie sa trecem prea usor peste realitate cotidiana, aceea ca acum, oamenii traiesc in orase si in comune, in Sectoare ale Capitalei, in Oradea, Sibiu sau Popesti-Leordeni. Atat eu, cat si toti colegii primari ne dorim cat mai putin trafic poluant, insa sunt lucruri care inca nu pot fi facute fara sprijinul administratiei centrale. Spre exemplu, Sectorul 4 si Metrorex lucreaza impreuna la o noua statie de metrou, insa un Bucuresti al viitorului ar avea nevoie, probabil, de zeci de statii noi. Tot noi, in Sectorul 4, impreuna du Universitatea de Medicina si Farmacie Carol Davila CONSTRUIM un spital nou si evident ca lucrurile ar merge mult mai repede daca acestui proiect i s-ar aloca atentia cuvenita si de la nivel central. Avem de lucru si da, in timp ce ne facem lista de proiecte pentru un Bucuresti al viitorului, trebuie sa discutam apasat si despre forma de organizare ce ne poate duce acolo cat mai repede, insa NUMAI IMPREUNA CU OAMENII si pe baza unor analize extrem de riguroase.
6. Toate acestea, fara a exclude insa noi idei, NU reprezinta doar vorbe ci REALITATEA noului Bucuresti, pe care o puteti descoperi aici, acasa, in Sectorul 4.”
Mike
July 26, 2019 at 12:06 pm
“Modele care in mod evident inseamna cat mai putine deplasari cu masina si cat mai multe cu metroul, transportul in comun de suprafata si BICICLETA, toate acestea pentru un mediu cat mai sanatos si eficient din punct de vedere economic.”
Domnule Baluta…ati reconfigurat strazile principale din sectorul 4 fara a face nici macar un metru de pista pt biciclisti. Poate va pregatiti pt deplasarea cu drone!