Exemplu concret: Noua magistrala de metrou M5 Drumul Taberei este folosita de vreo 45.000 de persoane zilnic (in medie), ceea ce inseamna de vreo patru ori mai putini calatori decat pe tronsonul Eroilor-Preciziei. Ceea ce mai inseamna ca NU e rentabila din punct de vedere economic.
Exista doua motive pentru care calatorul, pana nu de mult, creator de meme si glume pe tema lentorii cu care s-a finalizat lucrarea la noua magistrala, prefera sa foloseasca propria masina si sa blesteme ulterior, urland cat de “infernal e traficul” din Bucuresti: primul motiv – ca sa ajunga in Pipera, omul de tip nou ar fi nevoit, daca ia metroul, sa schimbe de doua ori (la Eroilor si la Piata Unirii). Va dati seama, asta e o chestie oribila, presupune un efort inacceptabil, asa ca e clar ca “proiectantii aia sunt niste tampiti” care “habar nu au de meserie”. Pai cum sa schimbe de doua ori?? Asta e batjocura…
Al doilea motiv? Pai l-am pomenit in trecere chiar mai devreme. Multi gandesc fix asa: “da-i, ba, dracu da prosti, sa ia ei metroul, eu iau masina ca doar nu m-am chinuit degeaba sa pun ban pe ban ca s-o aduc din Anglea”.
Va ajunge si lucrarea asta sa fie facuta doar ca sa fie facuta?
Deci, va avea aceeasi soarta si noua statie de metrou dintre Berceni si Soseaua de Centura? Stim ca e o comparatie cumva fortata dar… Va ajunge si lucrarea asta sa fie facuta doar ca sa fie facuta? Va intelege bucuresteanul care locuieste in Ilfov sa-si lase masina intr-una din parcarile care se vor amenaja aici si sa… era sa spunem sa coboare la metrou, (dar nu va fi cazul sa faca nici macar efortul asta, pentru ca statia noua este supraterana)?
Indraznim sa punem pariu ca va fi cea mai goala statie de metrou din Bucuresti. Pentru ca de ce nu ai injura primarul din masina, bulucindu-te cu altii care gandesc ca tine?