Concluzia inspectorilor a fost că atât Sectorul 4 al Municipiului București, cât și executantul și proiectantul lucrărilor au respectat legislația în vigoare, proiectul tehnic, precum și recomandările/măsurile dispuse de expertul tehnic în vederea punerii în siguranță și reabilitării Pasajului Unirii.
”Dar l-au făcut mai mic? Sigur l-au făcut mai mic!” – cam așa scrie ”specialistul” de pe Facebook referindu-se în mod special la incidentele când autovehicule mai înalte de 3,5 m (înâlțimea maxim admisă pentru accesul în pasaj), au rămas blocate ori în poarta de acces, ori direct în tunel. Iar în aceste condiții același ISC a făcut o serie de măsurători pentru a vedea dacă s-au respectat și cotele de înălțime.
”În urma măsurătorilor executate în mai multe puncte de minim din interiorul tunelului rutier, dar și la nivelul porților de gabarit, specialiștii au ajuns la concluzia că, atât tunelul, cât și porțile respectă întocmai cotele de înălțime: 3,50 metri – porți gabarit, respectiv, 3,70 metri – tunel rutier.”, se arată într-un comunicat de preesă al primăriei de sector.
Tot primpria pune la dispoziția oricui, pe site-ul instituției, documentele facsimil (Proces Verbal de control și Măsurători Topografice), iar toți ”specialiștii” de pe Facebook le pot consulta AICI.