Potrivit declarațiilor primarului Daniel Băluță pentru BucurestiFM, „Am finalizat Studiul de prefezabilitate. Avem un Studiu de oportunitate făcut cu mult simț de răspundere”, iar acum autoritățile locale au intrat în faza de prezentare a proiectului către potențiali investitori.
Aeroportul București Sud este conceput ca un proiect complex, care va deservi atât traficul de pasageri, cât și transportul de mărfuri prin intermediul unei zone de cargo extinse. Investiția va fi realizată în sistem de parteneriat public-privat, autorităților locale căutându-le un operator internațional cu experiență în domeniul aeroportuar.
„Vom trece la studiul de fezabilitate, la următoarea etapă, când vom identifica o sursă de finanțare pentru acest proiect, un parteneriat pe care dorim să-l dezvoltăm cu un operator internațional de tradiție și cu extrem de multă expertiză”, a explicat edilul Sectorului 4.
Noul aeroport își propune să depășească granițele naționale, adresându-se nu doar românilor din zona de sud a țării, ci și vecinilor bulgari. Această abordare regională reflectă ambiția autorităților de a crea un hub aeroportuar cu impact transfrontalier.
“Nu doar traficul de călători trebuie să fie reglementat și echilibrat, ci și zona de cargo, a traficului de mărfuri. El va reuși să se adreseze nu doar românilor ci și vecinilor noștri din Bulgaria, din zona Giurgiu”, a precizat Daniel Băluță.
Proiectul se înscrie în strategia mai largă de echilibrare a dezvoltării Capitalei, prin crearea unei alternative în zona de sud pentru infrastructura aeroportuară existentă.
Următoarea etapă pentru Aeroportul București Sud constă în identificarea partenerului privat potrivit și elaborarea studiului de fezabilitate, care va stabili parametrii tehnici și financiari definitivi ai proiectului.
CITEȘTE ȘI: Opinie: Da’ chiar așa, ce nevoie avem noi de aeroport în sudul Capitalei?