Un studiu realizat de catre Institutul National pentru Cercetare si Formare Culturala (INCFC) arata ca bucurestenii prefera plimbarile in parc in locul vizitarii mall-urilor. Astfel, studiul, intitulat “Studiu de Consum Cultural pentru Municipiul Bucuresti 2015” si realizat in perioada iulie – septembrie 2015, releva ca 81% dintre intervievati au iesit cel putin o data pe luna in parc, in timp ce doar 64,3 au mers la cumparaturi in mall-urile Capitalei. In acelasi timp, se pare ca mersul la biserica este mai putin tentant pentru bucuresteni decat mersul la …mall. Doar 59% dintre cei care au participat la sondaj au declarat ca au mers la biserica in intervalul amintit.
Aceeasi cercetare mai arata ca, in general, gospodariile din Bucuresti sunt foarte bine dotate din punct de vedere tehnologic. Cele mai multe case au un aparat TV, un computer sau laptop, un smartphone sau macar un telefon mobil clasic.
Extrem de interesant este tipul de cultura “consumata” de bucuresteni, in functie de Sectorul din care fac parte. Din pacate, insa, realizatorii cercetarii au omis, in mod bizar, Sectorul 4 din sondaj. Nu stim motivul, dar daca il aflam vi-l spunem si voua.
Din punct de vedere al profilului consumatorului de cultura, se pare ca populatia din sectoarele 1 si 2 este cea mai imbatranita, apetitul pentru uitatul la televizor si lectura fiind cel mai ridicat. Totusi, cei mai mari consumatori de continut televizat se afla in Sectorul 3 al Capitalei, dar tot aici se pare ca se citeste cel mai putin. Potrivit sondajului, sectoarele 5 si 6 au o pondere mai ridicata de tineri si astfel si de oameni mai interesati deconsumul de internet acasa, de film sau muzica (in general, vorbim despre consum digital).
La fel de interesante sunt si raspunsurile legate de hobby-urilor consumatorilor de cultura din Capitala. Aflam astfel ca bucurestenii sunt mari dansatori (35,1%), dar si fotografi (21,1%), si poeti / prozatori (18,1%).