Cine este vinovat pentru avariile sistemului inteligent de semaforizare din Bucuresti? Dorel, bata-l vina!

semaforizare

Subiectul monitorizarii sistemului de semaforizare din Bucuresti a revenit in atentia publicului la sfarsitul saptamanii trecute cand primarul Genral, Gabriela Firea, a facut o vizita la Centrul de Management al Traficului din Capitala. Edilul s-a declarat nemultumit de eficienta sistemului pentru ca, desi contractul prevede monitorizarea si gestionarea traficului din 176 de intersectii, in realitate, numarul acestora este mult mai mic.

Firma care a implementat si manageriaza sistemul (ne referim la semaforizare) este UTI, nume binecunoscut, probabil, multor dintre cititori. In mod cert, ca locuitori ai Bucurestiului, nu aveam nevoie de asigurarea primaritei Capitalei ca traficul din oras este de … completati voi aici… De ce am avea nevoie ar fi ca sistemul de monitorizare si gestionare a nenorocitului de trafic din Bucuresti sa functioneze la nivelul sumelor care s-au cheltuit.

Iar acum ajungem la capitolul ala in care incercam sa facem pe detectivii si sa vedem cine este vinovat pentru cum (nu prea) functioneaza acest contract.

Contractul dintre Municipalitate si UTI nu este ceva nou, el fiind semnat in celelalte mandate. Cu alte cuvinte, pe Gabriela Firea nu prea avem cum sa dam vina. Cel putin nu deocamdata, dar sa vedem in ce termeni vrea sa renegocieze acest contract si-om reveni la momentul potrivit. UTI este o companie privata. Iar companiile private nu prea au alta dorinta in existenta lor in afara de a castiga bani. Nimic incorect aici. Daca administratia locala a trimis in trecut la negocierile initiale cu UTI niste lemurieni cu titlu de functionari si patalama de reprezentare juridica, atunci UTI a ne-a ars si bine ne-a facut, pentru ca suntem prosti. Dar, lucrurile nu par a sta asa. In vizita “de  lucru” a Gabrielei Firea la Centrul de Management al Traficului din Capitala, aceasta n-a zis nimic de valoarea contractului, ci doar a batut obrazul celor implicati cum ca munca de mentenanta si eficienta sistemului, raportate la nivelul banilor platiti de Primarie, nu prea se vad. Sau se vad, dar cu lupa. In plus, a zis Firea, Municipalitatea ar fi dispusa sa plateasca mai mult daca se remediaza deficientele si sistemul de fluidizare chiar va functiona.

CITESTE SI:  Edilii din Bucuresti promit sa rezolve in regim de urgenta dezinsectia, problema parcarilor si traficul de la Piata Sudului

Marea problema este, insa, alta si vine de la nou eroul national, standard si stindard al incompetentei si neprofesionalismului, numitul Dorel cu tarnacopul lui cu tot. Trimiterea metaforica la Dorel nu este intamplatoare. De fapt, ea  ne-a fost sugerata chiar de catre cei de la UTI care spun ca multe dintre avariile sistemului pe care il pastoresc virtual sunt cauzate de “dorei”, care mai nimeresc din greseala, precum elefantii, prin magistrala cu portelanuri de fibra optica a retelei de managament a traficului (semaforizare). Adica, de fiecare data cand are loc vreo lucrare la utilitati prin Bucuresti exista riscul ca Dorel sa spintece fibra optica a semaforizarii.

Treaba este ca n-am aflat daca firmele la care lucreaza acesti “dorei” platesc vreo despagubire dupa ce priceputii dau cu oistea-n gard. Si probabil ca nu platesc. In mod sigur, insa, “Dorel” nu este singurul vinovat pentru traficul dezastruos din Bucuresti. Toti ceilalti povestea de mai sus au vina lor in ecuatia asta. Pentru ca asa se lucreaza in Romania, pentru ca asa ne-am obisnuit sa functioneze lucrurile, adica pe jumatate, pentru ca altfel ne-am plictisi…

Incheiem cu declaratia Gabrielei Firea, care spune cam tot ceea ce trebuie spus: pe subiectul asta: “Pentru remedierea acestor deficiente, se impune alocarea de fonduri suficiente pentru functionarea la parametri optimi a centrului, dar si pentru cooptarea specialistilor care sa opereze aceasta investitie. Cred ca negocierea initiala a fost deficitara. Cred ca trebuia stabilit foarte clar in ce fel se realizeaza mentenanta si care este sursa de finantare. Din nefericire, una din deficiente a fost aceea ca,in anii trecuti, nu au existat specialisti pentru monitorizarea traficului la Administratia Strazilor. Imi doresc ca de anul viitor, si vom face ca acest lucru sa fie posibil, sa fie alocata o suma mai mare, dar ea sa se vada si intr-o performanta a acestei activitati. Vreau sa aducem aparatura care este deja uzata moral si fizic la standardele actuale, iar functionarea sa fie resimtita de cetaneii Capitalei. In acest moment, in Capitala sunt 176 de intersectii centralizate, dintre care 120 sunt conectate la Centrul pentru Managementul Traficului, restul fiind afectate de lucrarile edilitare.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

5 × 2 =