Benzi unice pentru transportul in comun? RATB si PMB vor sa modifice 12 artere!

miting

Miercuri a avut loc o intalnire intre primarul general al Capitalei, reprezentati ai RATB, Administratiei Strazilor si Politiei Rutiere, informeaza news.roRATB a propus implementarea unui proiect pilot in cadrul caruia sa fie create benzi unice pentru transportul public din Bucuresti, pe 12 artere mari. Gabriela Firea a considerat ca acest tip de transport se poate adapta pe multe artere, fara sa afecteze traficul rutier, in acest fel scurtandu-se timpul de asteptare petrecut in statii.

Reprezentantii RATB au mai spus ca timpul de exploatare se va scurta, iar Gabriela Firea a precizat ca se vor reduce atat costurile de exploatare, cat si poluarea prin implementarea unor benzi destinate transportului public, taxi si maxi-taxi.

In cadrul aceleiasi discutii, primarul Bucurestiului a reamintit ca vrea sa organizeze o licitatie internationala pentru achizitia a 500 de autobuze noi si ca ar fi necesar sa se monteze sisteme informatice care sa afiseze ora la care sosesc mijloacele de transport in comun, in statiile RATB.

Ce se intampla cu locurile de parcare?

Referitor la locurile de parcare, Gabriela Firea a precizat ca discutiile cu primarii de sector pentru identificarea unor locuri potrivite se afla in stadiu avansat.

Pana vom vedea efectele acestor discutii si benzi unice in Sectorul 4 ne intrebam, inevitabil, cum se va desfasura traficul? Daca acum sectorul este supraaglomerat, se circula bara la bara si petrecem zeci de minute in intersectii ca cele de la Piata Sudului, Eroii Revolutiei, Tineretului, Aparatorii Patriei, cum va fi atunci cand vom putea circula doar pe una sau maxim doua benzi?

Chiar daca aceste benzi vor fi implementate doar pe marile artere, vor fi afectate toate zonele adiacente deoarece se vor forma blocaje.

In plus, ne lovim peste tot de lipsa locurilor de parcare si masini parcate anapoda. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca exista intersectii nesemaforizate, treceri de pietoni sterse, lipsesc indicatoarele in multe locuri si din aceste cauze se produc zilnic accidente. Cum decongestionam traficul daca avem o ecuatie cu 1000 de masini si un autobuz care se inghesuie pe doua benzi, din care extragem autobuzul si o banda si lasam restul de 999 masini sa se inghesuie pe cealalta banda ramasa? Noi nu reusim sa gasim solutia, dar poate autoritatile lucreaza la acest aspect.

Sa speram ca o fac intr-adevar, pentru ca altfel va trebui sa inventam zborul pe deasupra strazilor cu benzi unice!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

5 + four =