Ce se intampla, RADET, cu apa calda in sectorul 4? Am primit zeci si zeci de sesizari de la cititori

sectorul 4

In cursul acestei saptamani am primit de la cititorii din sectorul 4 zeci de mesaje cu o singura intrebare: “de ce nu avem apa calda?”. Evident, i-am sfatuit pe multi sa sune la numarul special pentru reclamatii al regiei (0319442) si sa ceara detalii, pentru ca pe site-ul companiei la sectiunea Avarii apar doar cateva informatii. Ulterior, am incercat sa “sapam” dupa informatii, poate gasim si sursa problemei. Partial, avem si rapsunsul.

La inceputul acestei saptamani, RADET anunta, printr-un comunicat publicat pe pagina de internet a societatii, ca “luni, 25 septembrie 2017, in intervalul orar 11.00 – 16.00, se vor efectua manevre tehnice la centralele termoelectrice pentru pornirea CTE Sud si oprirea CTE Progresu“. Treaba asta, mai explicau cei de la RADET in acelasi comunicat, se traduce prin scaderea temperaturii la apa calda in intervalul mentionat, pentru consumatorii din sectorul 4 (dar si pentru cei din sectoarele 2 si 3), odata cu  preluarea clientilor respectivi de catre CTE Sud. In continuarea comunicatului, RADET isi cerea scuze pentru inconvenientele create si ii asigura pe bucuresteni de “atitudinea responsabila a regiei si de eforturile depuse pentru ca disconfortul produs să fie minim“.

Toate bune si frumoase, dar cu o singura mare precizare. De luni si pana astazi a trecut ceva timp, iar lumea (foarte multa lume din sectorul 4, din diverse cartiere!) NU beneficiaza inca de apa calda, in cel mai bun caz dupa orele 18.00, si in multe alte cazuri , deloc! “Manevrele tehnice” ale RADET-ului pentru pornirea CTE Sud par sa intampine dificultati pe care regia (aflata in insolventa si in care se pompeaza acum, prin intermediul PMB, sume mari de bani), si managamentului acesteia nu le-au putut anticipa.

De ce nu raspunde nimeni la numarul special pentru sesizari de la RADET?

Este doar o banuiala, dar credem ca linia 031.9442 (afisata chiar pe prima pagina a RADET) a fost inrosita, cum se spune, de oamenii nemultumiti pe buna dreptate ca vin acasa de la serviciu si descopera ca pe teava de apa calda curge apa rece. Unii dintre cititorii nostri spun ca au insistat si jumatate de ora cu apelul la numarul respectiv si ca, desigur, nu a rapsuns nimeni. Recunoastem, noi nu am avut atat de multa rabdare, n-am rezistat mai mult de maxim zece minute cu telefonul la ureche sperand ca ne va raspunde cineva. Apropo de asta, daca vreun cititor al Sectorul4LIVE a reusit sa prinda operatorul RADET la telefon, sa ne anunte si pe noi. NU de alta, dar ne-ar confirma faptul ca acelasi angajatii RADET care trebuiau sa preia sesizarile oamenilor traiesc si nu au murit de plictiseala pe banii nostri.

Cine plateste consumul de apa calda care e rece inregistrat de apometre? Evident, noi, consumatorii, nu altcineva. Stim ca RADET se afla in insolventa si ca primaria generala, prin administratorul judiciar desemnat pentru RADET incearca sa readuca societatea pe linia de plutire, si probabil ca treaba asta nu este deloc usoara, mai ales la cat de antica este infrastructura de furnizare a agentului termic centralizat in Bucuresti. Dar sa nu comunici asa cum ar fi normal si decent ca problemele cu furnizarea apei calde vor dura mai mult decat s-a spus initial, si sa nu dai niciun fel de explicatii tehnice pe parcursul a cateva zile, ni se pare lipsa de respect fata de consumatori. Din pacate, vorbim despre aceiasi consumatori care nu mai au acum la indemana nici macar optiunea de a se debransa de la sistemul centralizat de termoficare.

De ce nu intervine primaria de sector? Raspunsul este simplu: pentru ca nu poate, institutional vorbind. In cel mai bun caz, primarul poate sa puna mana pe telefon si sa sune la RADET ca sa semnaleze la randul sau ca exista probleme majore cu livrarea apei calde catre locuitori. Si, daca este responsabil, probabil ca primarul a si facut asta. Nu stim, insa, cat ar ajuta gestul la rezolvarea problemei.

In concluzie, daca se mai intreaba cineva de ce nu are apa calda in sectorul 4, rapsunsul este (aproape) sigur asta: atunci cand consumul de apa calda creste (in general dupa orele 18.00, cand lumea vine acasa de la munca), CTE Sud nu face fata cererii. Si mai pe romaneste, apa calda ajunge aproape rece la consumatori. In aceste conditii, cum spunea si un cititor al site-ului nostru, ne intrebam si noi: daca acum, la temperaturi rezonabile (ca vorba aia, avem intre 6 si 16 grade afara) RADET nu reuseste sa livreze apa calda la parametri de bun simt pentru factura aia nenorocita pe care o platim, atunci cand va veni iarna si va da inghetul ce se va intampla, nu doar cu apa calda, ci si cu incalzirea? Nici nu vrem sa ne gandim. Oricum, cei de la RADET, daca se autosesiseaza, cumva, prin vreo minune, ne pot transmite un drept la replica la acest material. Il vom publica bucurosi. Cititorii nostri abia astepta explicatii logice, tehnice si pertinente din partea regiei.

UPDATE: Ce spune Primarul Sectorului 4 Daniel Baluta despre situatie:

Primarul de sector, Daniel Baluta, a postat pe pagina sa de Facebook un mesaj in care confirma ca a luat legatura cu conducerea RADET si ca situatia se va remedia in cursul zilei de azi: “Am purtat astăzi o discuție cu directorul RADET despre problemele legate de lipsa apei calde din ultimele zile. Explicațiile au fost următoarele: pentru efectuarea reviziei la CET Progresu, furnizarea apei calde a fost preluată de CET SUD. Din cauza acestor modificări, timp de 48 de ore apa a stagnat pe conducte formând astfel un dop de apă rece. Am fost asigurat de directorul general că în cursul zilei de astăzi această situație neplăcută se va remedia. În cazul în care problema persistă, vă rog să îmi comunicați.”

11 Comments

  1. Nastase

    September 28, 2017 at 5:32 pm

    Buna ziua. Eu sunt printre putinii cetateni care au reusit sa prinda la numarul 0316442 angajatii radetului. Incepand cu ziua de luni si pana miercuri am vorbit poate si de doua ori pe zi. Mi se spunea seara ca “de maine se rezolva” iar a doua zi dimineata cand constatam ca nu e asa mi se spunea “dupa pranz veti avea apa calda”. In fiecare zi aceeasi placa. Am trimis si un mail destul de inversunat la care mi se va raspunde cam in foua saptamani(am mai facut reclamatii la ei deci stiu..). Isi bat joc de noi sistematic si nimeni care are putere nu face nimic. Faptul ca a sunat Babaluta garantat nu va rezolva. Este ora 17.30 cand scriu articolul si apa calda nu este si nici nu va fi.

    • Anca

      September 28, 2017 at 10:13 pm

      Buna seara
      Eu am avut norocul De un interlocutor din partea RADET doar marți seara, când mi s-a spus ca se lucrează la foc continu si ca nu va pleca nimeni acasă pana nu se rezolva problema, urmând ca pana dimineața sa fie apa calda. Bineînțeles ca asta nu s-a întâmplat. Miercuri am făcut astfel o sesizare scrisă si mi s-a promis răspunsul in termenul legal…
      Astăzi, după ora 20 am încercat din nou sa iau legătura telefonic cu cineva de RADET si de la secția Berceni (0372773786) si nu mi-a răspuns nimeni nici după 30 min de așteptare. Este ora 22 si apa calda este un vis frumos…

  2. Oprea

    September 28, 2017 at 10:05 pm

    Mai nou PS4 daca nu stiati se numeste ”ne scuzati pt disconfortul creeat ”.
    De cand a peluat Dl Baluta primaria ,numai belele.

    Nu te-am votat si nu imi pare rau

  3. Silvia

    September 28, 2017 at 10:05 pm

    Minicuni ce spuncei de la RADET, nici acum, ora 22.00, 28/09/2017 nu este apa calda. EU REFUZ SA MAI PLATESC UN SERVICIU CARE NU ESTE FURNIZAT CONFORM CONTRACTULUI.

  4. Olivia Urluescu

    September 29, 2017 at 10:31 am

    28 Sept ora 23.00 – apa rece
    29 sept ora 08.00 – apa rece
    29 sept ora 10.00 – apa rece
    Nu s-a remediat absolut nimic. Am sunat la numarul de urgenta d ela RADET ( care este numit in gluma “nr de urgenta”) si dupa lungi asteptari a raspuns o doamna care, dupa ce i-am semnalat problema mea, mi-a spus ca ma transfera la Directia Berceni, dar de fapt mi-a inchis telefonul.
    Am cautat numarul de telefon al Directie Berceni si mi s-a spus, asa cum scrie si in articol, ca nu fac fata cererii.
    Am intrebat cand se va remedia aceasta situatie si mi s-a spus, sec, ca nu curand …

  5. Dinu

    September 29, 2017 at 12:03 pm

    Nu este apa calda nici azi. Este 29 Septembrie. Nu mai avem apa calda de foarte multă vreme.De luni de zile este aceeași situație, ba este, ba nu este. Ti-e si frica sa intri in cada, sa te samponezi si sa rămâi asa. Mulțumim, domnule primar Baluta!!!

  6. Camelia

    October 3, 2017 at 9:20 pm

    Se pare ca problema cu apă caldă în sect 4 nu s-a rezolvat. În această seară oră 21, marți 03.10.2017 nu este apă caldă pe str Anton Bacalbașa , nr 6, sect 4. Totusi curge apă pe țeava de apă calda, apă rece…

  7. Bianca

    October 3, 2017 at 10:48 pm

    Marti 3.10 ora 22,45 tot nu avem apa calda. Incalzim apa si ne spalam in lighean.doar traim intr-o capitala europeana in secolul 21. Radet si primaria ne ignora in continuare…

  8. Diana Cocor

    October 4, 2017 at 4:49 pm

    Nici aseara nu am avut apa calda, incepand cu ora 8 apare, ca prin minune, “dopul de apa rece” pe care da vina Radet. Uimitor cum isi face dopul asta de cap de cateva saptamani incoace, la ore fixe. Caci dimineata la 6 apa frige, pacat ca nu ne putem trezi copiii la 6 dimineata sa-i spalam; am ajuns sa le facem baie in lichean, cu apa incalzita pe aragaz, ca pe vremuri…

  9. un cetatean

    July 8, 2018 at 10:55 pm

    Nu este apa calda nici azi : 08.07.2018

  10. Mariana Iancu

    October 21, 2018 at 9:42 pm

    21 oct. 2018, 0ra 21.30…nici pic de apa calda. Platesc apa rece la pret de apa calda….niste nesimtiti ! Si nu este singura data cand se intampla ca dupa ora 21 sa nu avem apa calda !!!!!!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

twenty − 7 =