„1. DE CE a considerat Podul Grant ca fiind un pericol public iminent și DE CE în cazul Planșeului Unirii ignoră avertismentele specialiștilor, deși conform acestora, planșeul are porțiuni cu degradări de nivel tehnic V, are aproape 100 de ani vechime, este așezat în apă (ceea ce înseamnă o degradare mult mai rapidă) peste două magistrale de metrou, lucruri inexistente în cazul Podului Grant?
- DE CE a emis autorizație de construire în regim de urgență pentru consolidarea Podului Grant și DE CE refuză să facă același lucru pentru Plașeul Unirii, în condițiile în care ambele structuri rutiere sunt încadrate în clasa tehnică IV – nesatisfăcător?
- DE CE, în opinia sa, lucrările de la Podul Grant nu mai puteau fi amânate și, în consecință, le-a autorizat în regim de urgență, iar lucrărilor de la Planșeul Unirii NU le acordă aceeași importanță, în condițiile în care planșeul este o lucrare, în mod evident, mult mai veche decât Podul Grant?
Acestea sunt întrebările pe care i le-am adresat ieri, primarului general, Nicușor Dan, în cadrul ședinței Comitetului Municipal pentru Situații de Urgență, la care dumnealui nu a participat, dar la care au fost prezenți reprezentanți ai direcțiilor din cadrul PMB.
Personal, nu înțeleg ce îl împiedică pe primarul general să vadă pericolul major ce ne pândește în centrul Bucureștiului și ce îl determină să tergiverseze autorizarea lucrărilor în regim de urgență pentru refacerea unei structuri care, dacă se prăbușeste, pune în pericol viața oamenilor.
Până când vom primi răspunsurile raționale ale primarului general, trebuie să mai fac și următoarele precizări, tot ca urmare a declarațiilor sale recente, pe care le consider, de altfel, iresponsabile și departe de realitate:
– Sectorul 4 al Municipiului București prezumă buna credință a primarului general Nicușor Dan, care ne propune soluția unei autorizări în regim normal (care potrivit practicii Primăriei Capitalei ar putea dura între 30 și 60 de zile), cu condiția ca dumnealui să se angajeze public că va dispune instituțiilor din subordinea sa să ne elibereze avizele solicitate, tot de Primăria Capitalei.
– În acest moment, ne lipsesc doar 3 avize, fix cele de la instituțiile aflate în subordinea PMB.
- Unul de la ALPAB, ai cărei reprezentanți ne-au comunicat faptul că eliberarea avizului nu este de competența lor și ne-au îndrumat către cabinetul Primarului General, adică spre instituția care ne solicitase avizul ALPAB.
- Fără acest aviz, pe care în mod evident nu-l putem obține, nu se poate elibera nici avizul Direcției de Mediu a Primăriei Capitalei.
- Mai mult, ne lipsește și avizul Comisiei Tehnice de Circulație, instituție aflată, de asemenea, în subordinea Primărei Municipiului București. Reprezentanții acestei comisii și-au motivat imposibilitatea eliberării avizului prin faptul că au rămas, în momentul de față, fără regulament de funcționare, lucru care înseamnă, de fapt, o desființare a acestei comisii.
În concluzie, rog primarul general să răspundă public la întrebările de mai sus și să dea dovadă de responsabilitate, înțelegând necesitatea demarării urgente a lucrărilor de înlocuire a Planșeului Unirii.
De asemenea, nu pot să nu mă întreb:
CUI servește această tergiversare?
Cine răspunde de consecințele unui adevărat dezastru pe care l-ar genera prăbușirea Planșeului Unirii?”