De ce nu vor rezolva problema traficului din Bucuresti parcarile ce vor fi construite la intrarile in oras

Bucuresti

Primarul Capitalei si primarii de sectoare din Bucuresti au facut atat de multa reclama parcarilor care ar urma sa fie construite la intrarile in oras, incat esti tentat sa spui: uite, domnule, in sfarsit exista o solutie pentru dezmortirea traficului din Bucuresti. Doar ca lucrurile nu stau nici pe departe asa. Si nu trebuie sa fii un geniu ca sa iti dai seama ca realitatea e al naibii complicata, trebuie doar sa pui in aceeasi ecuatie problemele existente si sa vezi ca oricum o dau cei din administratie si oricate solutii ar incerca, avem de-a face, de fapt, cu un lant al slabiciunilor. Pe scurt, construirea acestor parcari la intrarile in oras, unde oamenii sa isi lase masinile urmand sa foloseasca mijloacele de transport in comun, e un altfel de a spune ca ”fugi de dracu si dai de ta-su…”

O solutie utopica si o poveste ipotetica – Despre astfel de parcari, unele chiar supraetajate, s-a vorbit si in sectorul 4. Cei din administratia locala, in frunte cu primarul, afirmau ca este o solutie excelenta pentru ca traficul din Bucuresti sa nu mai fie sufocant. Nu am inteles de ce reprezinta aceste parcari, in opinia primarilor din Bucuresti, niste miracole. Logica simpla arata altceva. Sa luam un caz banal.

Vine romanul din Popesti Leordeni, de exemplu, si la intrarea in oras isi lasa masina in parcarea despre care ne tot vorbesc edilii cu patos. Apoi, insa, omul nostru trebuie sa ajunga mai departe in oras, asa ca da fuga la metrou. Ca el procedeaza sute de alti oameni, asa ca metroul, care si asa este sugrumat de cat de multi calatori inghite, devine o conserva si mai presata decat acum. Sau, omul nostru ia tramvaiul sau autobuzul. Sau incearca sa faca asta pentru ca masinile si tramvaiele RATB-ului sunt tot un fel de conserve, doar ca de suprafata, iar daca reusesti sa te urci in al treilea autobuz, dupa jumatate de ora de asteptare, e bine… Asa ca omul nostru decide pana la urma sa ia un taxi, ca sa ajunga totusi la munca …astazi. Doar ca se merge bara la bara, pentru ca e ora de varf si mai ploua, iar Bucurestiul a fost construit pentru carute si trasuri, nu pentru sute de mii de masini. In timp ce omul nostru sta in taximetru, la radio se aude stirea cum ca achizitionarea de catre Primaria Capitalei, pentru RATB, a 500 de autobuze sau 5000, sau 50.000 a fost blocata de contestatii. Iar pe omul din poveste noastra il paste depresia in lipsa perspectivei ca drumul zilnic pana la serviciu va deveni, candva, ceva normal. Cam asta este realitatea pe care mai marii din administratie nu o iau in calcul. Faci parcari sa-si lase lumea masinile la marginea orasului, dar in cazul asta trebuie sa pui la punct transportul in comun, sa institui benzi unice pentru autobuze (dar fara riscul de a congestiona si mai tare traseele celorlalti soferi, ceea ce este imposibil pe “ulitele” Bucurestiului), sa maresti parcul functional de RATB etc. Nu mai vorbim despre conditii civilizate de calatorie… In cazul metroului, lucrurile sunt si mai grave, avand in vedere ca deja Metrorex a redus aproape la maximum intervalul de succedare al trenurilor. Si chiar si asa aglomeratia la orele de varf este aproape insuportabila. Nu in ultimul rand, autoritatile ar trebui sa finalizeze in secolul asta lucrarile alea seculare la largirea centurii Capitale. Dar nu ne facem sperante deloc.

Sunt parcarile promise de primari la intrarile in Bucuresti o solutie pentru trafic? In niciun caz fara alte masuri, masuri care nu pot fi puse in practica. Aceste proiecte sunt de-a dreptul utopice sau, mai bine spus, inutile. Bani aruncati pe geam doar si prin prisma faptului ca nu credem ca romanii se vor bate pe parcarile astea ca sa lase confortul propriei masini pentru cosmarul din RATB…

Din pacate, chiar am ajuns in acel punct in care orice solutie sau asa-zisa solutie prezentata de autoritati sa ni se para doar o utopie. Utopie electorala sau nu.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

17 − fifteen =