”1.De ce conducerea STB reprezentată de la acea dată a continuat demersurile pentru finalizarea procedurii de achiziție, deși la momentul aprobării raportului de procedură nu avea alocate fondurile necesare în conformitate cu prevederile legale?
2.De ce STB a decis încă din anul 2019 să achiziționeze tramvaie de 18 metri în contextul în care fluxul de călători ar justifica o nevoie de tramvaie mai lungi?
Opțiunea STB a fost pentru VFU Pașcani care aducea componente din Rusia și vindea apoi la prețuri majorate.
Situația de fapt este agravată și de faptul că VFU Pașcani a introdus în instanță o cerere de penalități în valoare de 1% pe zi din valoarea contractului până la încheierea contractului cu STB.”, a scris Nicușor Dan pe Facebook.
Vă reamintim că în 2020, după atribuirea contractului firmei Electroputere VFU Pașcani, invocând probleme de buget, STB a decis să suspende finalizarea procedurii. Ulterior a urmat o serie de procese între cele două părți, pentru ca în februarie 2022 instanța să decidă obligarea STB SA să cumpere cele 40 de tramvaie stipulate în contract.