Avem LISTA cu pistele de biciclete ce urmeaza sa fie amenajate in Sectorul 4

pistele de biciclete

Primaria Sectorului 4 intentioneaza sa amenajeze mai multe piste de biciclete in sectorul 4, pe trotuarele aferente unor strazi importante. Momentan este vorba despre un proiect de hotarare prin care autoritatea locala solicita Consiliului General al Municipiului Bucuresti acordul pentru realizarea acestor lucrari, in conditiile in care arterele respective sunt in administrarea Municipalitatii. Oricum, important este ca avem deja lista cu pistele de biciclete pe care primaria de sector vrea sa le amenajeze.

Conform proiectului de hotarare care ar putea intra pe ordinea de zi a sedintei de astazi a Consiliului Local Sector 4, exista 6 artere importante din Sectorul 4 unde administratia locala ar putea amenaja pistele de biciclete:

  • Calea Serban Voda
  • Strada Nitu Vasile
  • Strada Resita
  • Drumul Gazarului
  • Calea Vacaresti
  • Soseaua Vitan-Barzesti

De precizat este ca, odata primit girul de la CGMB pentru amenajarea pistelor de biciclete (banuim ca in consiliul local nu ar trebui sa existe opozitie fata de un asemenea proiect) toate cele sase trasee vor fi facute pe trotuarele existente ale arterelor mentionate mai sus. Explicatia pentru aceasta alegere, in defavoarea construirii unor piste pe carosabil este legata de “evitarea pericolelor la care sunt suspusi ciclistii in traficul auto”, asa cum se arata si in documentul publicat pe site-ul primariei. Cheltuielile de amenajare pentru pistele de biciclete vor fi suportate din bugetul local al Sectorului 4, potrivit aceleiasi surse.

In expunerea de motive care insoteste proiectul de hotarare se arata ca “Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti in calitate de autoritate publica locala are intentia de a se implica in viata comunitatii si de a sprijini accesul cetatenilor la un mediu de viata sanatos, in scopul evitarii pericolelor la care sunt supusi ciclistii in traficul auto, promovarii miscarii in aer liber, responsabilizarii privind grija pentru spatiile verzi si dezvoltarea transportului alternativ in randul locuitorilor din Sectorul 4 si turistilor aflati in vizita.

CITESTE SI: Bucurestiul va avea 4 noi piste de biciclete pe o distanta totala de 63,7 km

Ramane de vazut daca proiectul va fi adoptat sau nu in sedinta CLS4 de astazi sau intr-o sedinta viitoare si, bineinteles, daca solicitarea administratiei locale va fi ulterior aprobata si in Consiliul General al Capitalei.

Vom reveni cu noutati pe acest subiect.

7 Comments

  1. Andrei

    mai 30, 2018 at 11:43 pm

    Bun asa! Vom avea acum pe trotuar: pietoni, masini parcate neregulamentar, si de acum, si biciclete. Sigur, nu e loc, dar cui ii pasa? Mai spargem si noi niste bani aiurea.

  2. Valentin

    mai 31, 2018 at 3:20 pm

    Bicicletele sunt vehicule, si locul lor este pe carosabil nu pe trotuar. Mai repede respecta un sofer un biciclist decat un pieton. Ca biciclist sincer as vrea sa merg pe carosabil, nu ferind si claxonand pietoni aiuriti care merg cu capul in nori desi sub picioarele lor se vede clar marcajul! De ce am senzatia ca se va repeta istoria cu pistele ilegale?

  3. Addytzoo

    iunie 1, 2018 at 11:37 am

    Un mare și împuțit rahat! Pot să le facă chiar și gărduleț că oricum vor fi pline de pietoni.
    Domnii consilieri, șefi de departamente, primar și alte funcții de conducere, voi aveți certitudinea că atunci când vă plimbați copilul de 2,3,4 ani, pe respectivul trotuar, acesta nu ar putea să fugă în fața unui biciclist!? Și dacă acel biciclist ar avea 100-120 kg și o viteză de 20-25km/h? Oare copilul ar supraviețui? Și dacă da, cu ce costuri?
    Furați, bă! În urma voastră să nu aibă ce mânca nici furnica…

    • Daniel

      iunie 1, 2018 at 11:25 pm

      Nu se plimba Copilul de 2, 3, 4 ani pe trotuar. Singur. Se plimba bunicul sau parintele si copilul il insoteste… In asa situatie, este responsabilitatea adultului sa il protejeze. Altfel, poate fi mancat de caini sau lovit de o bicicleta calarita de un ins de 100 de kg. Apropo, Ec=1/2xmasa x viteza la patrat; Cam “nasol” pentru copil

  4. Daniel

    iunie 1, 2018 at 11:14 pm

    Delimitarea pistelor trebuie sa se faca clar, nu de catre benzi vopsite pe trotuar ci cu benzi de circulatie separate. Trebuie sa fie trotuare, piste pentru biciclete si carosabil!
    Legislatia pentru biciclete este ca si inexistenta! Cat plateste un biciclist daca vorbeste la telefonul mobil? Dar daca circula pe contrasens? Dar daca traverseaa pe trecerea pentru pietoni pedaland? Dar daca nu are lumini? \Bicicletele pot fi solutia pentru un Bucuresti depoluat dar mai sunt multe de facut!

  5. Alex

    iunie 18, 2018 at 10:13 am

    Nu-i nimic, vor fi inchise la scurt timp de la inaugurare de catre Politia Rutiera, la fel ca toate celelalte aberatii de “piste” facute pe aceleasi principii.

  6. Un cetatean!

    iunie 21, 2019 at 12:44 am

    Praf in ochi. Dau cu vopsea pe trotuar, mai încasează niste bani de la stat si apoi politia rutiera le inchide pseudopista. Sunt prea votuți ca sa faca ceva cu adevarat util. Au reabilitat de exemplu bd. AL. Obregia si ar fi avut loc sa prevadă inclusiv piste separate ptr. bicicletă, parcări ecologice trotuare pavate si spatii verzi. Ce au facut însă este o mare bătaie de joc.
    1. Nu au prevăzut nicio pista de bicicletă.
    2. Trotuarele in loc sa sa fie pavate au fost asfaltate si sunt o mare parcare.
    3. Copacii su fost inconjurați de asfalt si in cativa ani se vor usca.
    4. Zonele care in mod normal nu sunt utilizate ar fi putut fi zone verzi dar ei le au asfaltat și pe acestea si pe alocuri chiar au înconjurat acel asfalt vu vorbe din beton.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

one + 2 =