Idei marete in PNRR – Magistrala 4 metrou ar urma sa ajunga la Filaret

Prima gara

PNRR-ul s-a batut vaccinarea in ultima saptamana, cel putin in timpanele romanilor, daca luam in calcul de cate ori am auzit aceasta abreviere rostita de oficiali din guvern sau de politicieni. Trecem peste cei 450 de kilometri de autostrada pe care ii va construi (?) Romania in cinci ani prin programul asta si ne oprim asupra investitiilor feroviare prevazute in proiect. Asta pentru ca se vorbeste, din nou, despre prelungirea Magistralei M4 metrou.

Mai exact, Magistrala 4 de metrou ar urma sa ajunga pana la Filaret. Si mai exact, vom avea, in 5 ani (asa zice guvernul), legatura de la Filaret la Gara de Nord prin intermediul a 6 statii de metrou. Lungimea acestui tronson nou este de 5,2 km. Consturile estimate in cadrul PNRR sunt de 290 milioane de euro, adica un mizilic pe langa suma totala (stiti voi, miliardele alea).

Nu este prima data cand auzim de proiectul asta de prelungire a M4. Doar noi am mai scris despre el de cel putin doua ori, ba chiar am dat peste detalii legate de fiecare statie care urmeaza sa fie construita pe traseu. Acum, insa, habar nu avem daca planurile de anul trecut (noiembrie 2020) ale proiectantilor mai sunt de actualitate sau daca nu cumva s-au modificat. In fine, iata ce scriam in 2020 pe tema asta, avand ca sursa chiar Ministerul Lucrarilor Publice

“Care este traseul propus de proiectanti

Legatura noii magistrale de metrou cu M4 se va realiza in statia Gara de Nord 2, prin continuarea axelor cailor Liniei 1 si Liniei 2, iar geometria in plan a traseului este:

– dupa statia Gara de Nord 2, traseul se inscrie in ampriza strazii Garii de Nord, apoi pe Berzei si Vasile Parvan (legatura cu Magistrala 5 de metrou propusa);

– in continuare, traseul subtraverseaza raul Dambovita, Magistralele 1 si 3 de metrou, strazile Bogdan Petriceicu Hasdeu si Izvor, respectiv Calea 13 Septembrie;

– traseul intra pe bulevardul Tudor Vladimirescu, apoi pana in zona Pietei Chirigiu (legatura cu Magistrala 7 de metrou propusa);

– ulterior, vine strada Odoarei si soseaua Viilor, pana la intersectia cu Calea Serban Voda, respectiv soseaua Oltenitei (se poate face legatura cu Magistrala 2);

– mai departe, pe soseaua Giurgiului, intersecteaza strazile Toporasi si Ghimpati (legatura cu Magistrala Inelara de metrou propusa), continua cu soseaua Giurgiului, pana la Gara CFR Progresul, unde va fi amplasata ultima statie.”

Conform comunicatului de atunci al MLPDA, “valoarea totala estimata a proiectului Gara de Nord – Gara Progresul este de 8.549.423.837,84 lei, iar durata de executie este de 60 de luni.”

Cateva cuvinte “mari” despre PNRR…

Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), din ale carui fonduri se vor infrupta romanii (ma rog, unii, nu toti), trebuie finalizat in 5 ani. Dupa astia cinci ani, pierdem banii, pierdem proiectele etc. Cu alte cuvinte, la cate proiecte trebuie implementate in cinci ani si la cat de mari se anunta ele (va dati seama, sa construim 450 de km de autostrada in 5 ani e o utopie cu “u” mare), Romania va fi un santier enorm si probabil ca va trebui s-o evacuam ca sa aiba loc muncitorii. Glumim, desigur, si chiar ne-am dori sa si faca guvernul ce promite acum.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

two × four =