Pe site-ul Radet sunt anuntate zilnic opriri programate ale apei calde, pe care le si publicam destul de des. Numai ca, pe aceste tabele, nu am gasit de multe ori strazile semnalate de cititorii nostri: Strada Luica, Aleea Calinesti, Strada Spinis, Strada Gradistea, Strada Samoila Dumitru, Aleea Dolina, Strada Stanjeneilor, Bulevardul Alexandru Obregia, Bulevardul Sincai, Drumul Gazarului. Iar in privinta programului, Radet tace malc. Din anunturile oficiale intelegem ca in tot Sectorul 4 ar trebui sa fie apa calda incepand cu ora 19,30, in fiecare zi! Numai ca, de la ce scrie si pana la ce face cu noi acest stapan al apei calde, e cale lunga! Ne lasa cu banii dati si pacaliti, cu nervii intinsi la maxim si fara raspunsuri concrete la intrebari punctuale.
“De aproximativ 3 saptamani nu este apa calda la robinet, in intervalul orar 17-23. In zilele 27 si 28 septembrie pe robinetul de apa calda a curs exclusiv apa rece. Am sunat de nenumarate ori la RADET si mi se spun diferite motive… defectiuni, presiune redusa de la Elcen, sa verific vecinii ca unii leaga conducta de apa calda la cea de apa rece…etc. In seara asta mi s-a spus ca situatia este din cauza punctului termic de pe strada Spinis si ca este cunoscuta de conducere… care… nu ia nicio masura! In fapt, acest lucru se intampla in fiecare toamna si in fiecare primavara de vreo 6-7 ani. RADET nu furnizeaza apa calda, consumatorii lasa apa sa curga, iar RADET factureaza apa rece la pret de apa calda…
Consider ca suntem furati pe fata…ca ne baga mana in buzunar, la propriu… Noi suntem corecti si platim mereu, fara sa beneficiem de servicii asa cum ar trebui… platim la fel ca cei care au apa calda, nu mai putin!!! Astazi nu a raspuns nimeni la telefon RADET, desi am lasat apelul mai mult de 30 de minute… Mai mult, suntem obligati sa ramanem slugi la RADET, prin legislatia care nu permite debransarea decat in anumite conditii si numai in intervalul lunilor aprilie-septembrie,” – acesta este doar unul dintre mesajele pe care le-a primit Sectorul4Live.ro.
Avand in vedere mesajele pe care le primim, similare cu cel de mai sus, am incercat sa aflam de la reprezentantii Radet ce se intampla cu apa calda si de ce pe unele strazi, in fiecare toamna, pana primavara, de vreo 4 pana la 7 ani incoace, nu avem apa calda seara. Am apelat la solutia clasica, adica am pus mana pe telefon si am sunat. Mi-am notat cinci numere de telefon pentru ca aveam eu o vaga banuiala ca va trebui sa insist mult si degeaba. Da, degeaba, pentru ca nu am obtinut niciun raspuns care sa ma lumineze!
Birocratia omoara Radet
Am inceput sa sun. Am fost trimisa de la un departament la altul, mi s-au facut legaturi peste legaturi, dar nici unul dintre angajatii Radet nu a putut sa imi ofere un raspuns la intrebarea mea: De ce este oprita apa calda in fiecare seara in Sectorul 4? Peste tot m-am lovit de: “Nu va putem da informatii, nu avem de unde sa stim!”. Pai, daca ei nu stiu, atunci cine? La ce varianta sa apelez: intreaba publicul, suna un prieten? Am insistat. Mi-am spus ca nu ma las pana nu voi obtine un raspuns, oricare ar fi el! Am sunat din nou la numarul scurt si am apasat tasta 4, pentru Sectorul 4. Mi-a raspuns aceeasi voce pe care o auzisem si cu 10 minute in urma:
“Dar, v-am spus sa sunati la sediul central ca eu nu va pot ajuta!” Recunosc, mi-a fost greu sa imi temperez vocea, dar mi-am invins instinctele: “Stiti ce, tocmai am sunat la sediul central. De fapt, haideti sa va spun toate numerele de telefon la care am sunat!”. Si i le-am insirat. Vreo cinci, plus 1-2 legaturi la fiecare numar. In total, am vorbit cu mai mult de 10 persoane “nestiutoare”. Ba, una dintre ele, mi-a inchis telefonul in nas atunci cand am indraznit sa intreb cu cine am vorbit. I-am povestit doamnei ca toti cei care mi-au raspuns m-au indrumat catre acest numar, pentru ca se ocupa de Sectorul 4 persoanele care raspund. Asa ca, daca ea nu ma poate ajuta, atunci cine sa o faca?
Parca s-a mai imblanzit putin angajata Radet si a raspuns sec: “V-am mai zis: temperaturile scazute si presiunea de la CET!”. Nu, nu mai imi spusese. Am notat. Din pacate, ne-am saturat sa o tot auzim pe asta cu presiunea scazuta de la CET! Iar temperaturile, ce e cu ele? Inseamna ca la iarna o sa ne inghete apa in tevi, daca acum e rece! Convorbirile mele cu angajatii Radet s-au incheiat cu tonul robotului: “Bine ati venit la Radet Bucuresti!”, asa cum au si inceput.
Ni se tot promite marea cu sarea, autoritatile garanteaza ca nu vom ramane fara apa calda si caldura la iarna, dar Sectorul 4 pare sa faca parte din alta harta, in niciun caz a Bucurestiului, Capitala europeana!
Daca noi nu am reusit sa aflam nimic, nu ne imaginam ce raspunsuri primesc oamenii care suna zilnic. Si ni se tot semnaleaza faptul ca in multi ani de cand exista aceasta problema, raspunsurile sunt cam aceleasi, in timp ce facturile continua sa fie platite, iar Radet incaseaza fara jena banii pe apa calda, dar livreaza apa rece. A cazut in somnul mortii… Mai avem putin si-i facem pomenirea de 7 ani.
marin
September 29, 2016 at 6:35 pm
Mi se pare penibil si de-a dreptul nesimtit din partea Radetului ca desi ne opresc apa calda atat de des ne pune sa o platim.
Marius
September 29, 2016 at 8:48 pm
Si in C-tin Brancoveanu 13 aceeasi problema.In fiecare seara de vreo 1 sapt se opreste apa calda .Am lasat-o pornita si cate 1 ora si degeaba.Bataie de joc!
Radu dan marian
September 30, 2016 at 8:17 am
Din cele mentionate mai sus sut adevarate.
Va rugam sa luati masurile legale.
Va multumesc.
Ionica Gheorghe
September 30, 2016 at 8:52 pm
Buna seara , eu nu locuiesc pe străzile enumerate mai sus , dar am aceeași problema probabil pt ca aceste străzi se afla in vecinătatea străzii pe care locuiesc Sos. Giurgiului . Din păcate nu pot ajunge acasă înainte sa oprească apa așa ca am ajuns de unde am plecat când eram copil si locuiam la țara încălzind apa la aragaz, păcat . Asta e tot ce am de spus PĂCAT de noi cei care plătim aceste facturi.