Potrivit unui comunicat al MLPDA, noua magistrala Gara de Nord – Gara Progresul va avea un traseu de 11,94 km, cu 13 statii + 1 existenta (Gara de Nord) si un depou (Progresul), iar inainte de demararea lucrarilor autoritatile vor trebui sa achizitioneze 15 trenuri. Potrivit informatiilor oferite de catre autoritati, citate de digi24.ro, capacitatea de transport va deservi 50.000 calatori pe ora si sens.
Legatura noii magistrale de metrou cu M4 se va realiza in statia Gara de Nord 2, prin continuarea axelor cailor Liniei 1 si Liniei 2, iar geometria in plan a traseului este:
– dupa statia Gara de Nord 2, traseul se inscrie in ampriza strazii Garii de Nord, apoi pe Berzei si Vasile Parvan (legatura cu Magistrala 5 de metrou propusa);
– in continuare, traseul subtraverseaza raul Dambovita, Magistralele 1 si 3 de metrou, strazile Bogdan Petriceicu Hasdeu si Izvor, respectiv Calea 13 Septembrie;
– traseul intra pe bulevardul Tudor Vladimirescu, apoi pana in zona Pietei Chirigiu (legatura cu Magistrala 7 de metrou propusa);
– ulterior, vine strada Odoarei si soseaua Viilor, pana la intersectia cu Calea Serban Voda, respectiv soseaua Oltenitei (se poate face legatura cu Magistrala 2);
– mai departe, pe soseaua Giurgiului, intersecteaza strazile Toporasi si Ghimpati (legatura cu Magistrala Inelara de metrou propusa), continua cu soseaua Giurgiului, pana la Gara CFR Progresul, unde va fi amplasata ultima statie.
Potrivit Ministerului Lucrarilor Publice, obiectivul va fi finantat din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, precum si din alte surse legal constituite, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.