In mod sigur ati auzit de scandalul izbucnit la inceputul anului odata cu descoperirea contractelor de “servicii de promovare media si servicii de productie de televiziune” pe care Primaria Sectorului 4 le-a atribuit direct televiziunii Antena 3. Ei bine, povestea se repeta, potrivit publicatiei Banii Nostri. De aceasta data, insa, ar fi vorba despre atribuirea unor contracte similare televiziunii Romania TV. O sa spuneti “OK, din nou, care este problema?” Pai, nu e doar o problema, ci mai multe, iar ele frizeaza in cel mai buna caz, zona imorala, pentru ca este vorba, din nou, despre bani publici. Nu mai trebuie sa spunem noi ca atat Antena 3 cat si Romania TV sunt considerate posturi de casa ale PSD-ului, asa cum Realitatea TV si Digi24 sunt plasate de cealalta a baricadei propagandistice (asta ca sa nu fim acuzati de impartialitate).
Problema reala nu este asta, ci modul in care circula banii dinspre partidele politice spre institutiile media. Iar in cazul de fata lucrurile miros ingrozitor de urat, dupa cum sustin ca au descoperit cei de la Banii Nostri: “Ridzone Computers SRL din Ploiesti, cea care deţine licenta audiovizuală a televiziunii de ştiri Romania TV primeşte bani frumoşi de la institutii de sub Primaria Sectorului 4 condusa de Daniel Baluta: 372 mii lei fara TVA de la Directia Generala de Evidenta a Persoanelor Sector 4, Directia Piete Si Gestionare Activitati Comerciale Sector 4, Directia Generala de Impozite si Taxe Locale Sector 4. Exact ce au nevoie locuitorii din Sectorul 4!”
Un alt mare semn de intrebare apare cand iti atunci privirea pe detaliile acestor contracte atribuite direct: de ce are nevoie o institutie publica, precum primaria Sectorului 4 de servicii de promovare online si tv, productie video etc? La ce foloseste o strategie de comunicare platita cu bani publici cand tu, ca institutie publica, ai deja un intreg departament de comunicare care nu ar trebui sa aiba alt rol decat INFORMAREA cetatenilor care aduc bani la bugetul local prin plata taxelor si impozitelor? Sunt doar intrebari, dar sunt justificate si probabil ca administratia locala ar trebui sa raspunda la ele.
Pana una alta, lucrurile nu se opresc aici. Cei de la Frontline Club Bucharest, care nu doar demasca stirile false, ci au initiat si o petitie online pentru intitulata Stop publicitatii pe televiziunile mincinoase, anuntau ieri ca zeci de mii de oameni au semnat pentru campanie. Mai exact peste 22.000 de oameni (din 25.000 cat este targetul) semnasera petitia. Odata stranse semnaturile necesare, cei de la Frontline Club Bucharest intentioneaza sa le prezinte companiilor de publicitate ca argument pentru oprirea reclamelor pe cele doua televiziuni. Desi scopul acestei campanii demarate de acest ONG este tocmai cel prezentat in randurile de mai sus, si nu vom judeca noi daca demersul este unul bun sau nu, chiar si Frontline Club Bucharest recunoaste, in cea mai recenta postare pe Facebook, ca o problema va ramane: “Ce te faci insa cu banii tai si ai mei care finanteaza discursul urii?”