Decizia începerii șantierului la mijlocul lunii octombrie este controversată în sine, chiar dacă PMB încearcă să arunce vina în curtea CFR-ului, care nu a dat aviz în vară, pe motiv că traficul feroviar ar fi fost afectat. Așa că șoferii din nord-vestul Capitalei s-au pomenit, pe lângă ploaia care sugrumă oricum traficul în București de la primul strop căzut, și cu o rută principală închisă. Probabil că știți deja că rețelele sociale au fost pline ieri de cuvinte de „laudă” la adresa primarului general, Nicușor Dan. Până și primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, uluit de decizia Municipalității, a anunțat pe Facebook că începând de azi va folosi transportul în comun. Nu știm dacă a și procedat la asta, dar este cert că a făcut încă de ieri un apel către Nicușor Dan să rezolve problema care afectează vreo 400.000 de oameni din sectorul 6 și alte vreo 200.000 din Chiajna. Așa cum ne-au obișnuit, nici PMB și nici primarul General nu s-au obosit să ofere alternative, soluții etc la problemă decât aseară, printr-un comunicat de presă sec, publicat exclusiv pe Facebook(!), din care aflăm că începând de astăzi:
Efectele acestor măsuri se văd deja sau, mai degrabă, nu prea se văd. Un drum din Crângași până în Piața Victoriei durează o oră! Ce pot face șoferii care în acest moment nu pot fi numiți decât victime ale unui management administrativ absolut dezastruos? Păi, nu pot decât să se resemneze și să se înarmeze cu foarte, foarte mult calm pentru că situația va dura luni bune în cel mai optimist scenariu. Apropo, durata lucrărilor anunțată oficial de PMB este de 22,5 luni! Și nu este totul, pentru că, nu uitați, în 2024 încep lucrările la plafonul Unirii, ceea ce înseamnă că un alt nod rutier, poate cel mai important din București, va fi gâtuit. Să vezi atunci distracție când cele două șantiere se vor suprapune!
Să zicem, însă, că ne mai calmăm și că lucrarea de la Podul Grant trebuia făcută. Dincolo de asta, e totuși ceva legat de Nicușor Dan care deranjează al naibii de tare: lipsa comunicării chiar și în situații limită pentru cetățeni, deci chiar și atunci când treaba asta se impune (vezi cazul de ieri) și, prin urmare, o aroganță total nejustificată, mai ales dacă ne aducem aminte de promisiunile electorale ale actualului primar general. Iar dacă la anul, că tot a confirmat Nicușor Dan că va candida pentru un nou mandat, va pierde alegerile, asta nu va fi un efect al demarării lucrărilor la Podul Grand în cel mai nepotrivit moment al anului, ci un efect al lipsei de comunicare și aroganței de care vorbeam mai sus.