Cum a reusit PMB să ucidă de tot traficul din București și cum justifică decizia la o zi după ce a scos din minți sute de mii de șoferi

traficul

Săptămâna asta a început pentru șoferi cum nu se poate mai prost. Primăria Capitalei a demarat santierul de la Podul Grant și a închis pasajul pentru lucrări, ceea ce practic a pus sute de mii de șoferi din zona Militari – Chiajna în situația de a face pe drum până în centrul orașului și 4 ore!

Decizia începerii șantierului la mijlocul lunii octombrie este controversată în sine, chiar dacă PMB încearcă să arunce vina în curtea CFR-ului, care nu a dat aviz în vară, pe motiv că traficul feroviar ar fi fost afectat. Așa că șoferii din nord-vestul Capitalei s-au pomenit, pe lângă ploaia care sugrumă oricum traficul în București de la primul strop căzut, și cu o rută principală închisă. Probabil că știți deja că rețelele sociale au fost pline ieri de cuvinte de „laudă” la adresa primarului general, Nicușor Dan. Până și primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, uluit de decizia Municipalității, a anunțat pe Facebook că începând de azi va folosi transportul în comun. Nu știm dacă a și procedat la asta, dar este cert că a făcut încă de ieri un apel către Nicușor Dan să rezolve problema care afectează vreo 400.000 de oameni din sectorul 6 și alte vreo 200.000 din Chiajna. Așa cum ne-au obișnuit, nici PMB și nici primarul General nu s-au obosit să ofere alternative, soluții etc la problemă decât aseară, printr-un comunicat de presă sec, publicat exclusiv pe Facebook(!), din care aflăm că începând de astăzi:

  • va fi suplimentat numărul de echipaje de poliție rutieră care vor dirija traficul în intersecțiile afectate de lucrări.
  • polițiștii care vor dirija traficul în intersecții vor aloca timpi necesari fluxurilor de mașini astfel încât să favorizeze rutele alternative.
  • vom modifica diagramele semafoarelor din intersecțiile Șos. Orhideelor cu Bulevardul Dinicu Golescu, respectiv Bulevardul Dinicu Golescu cu str. Witting astfel încât timpii de așteptare pentru șoferi pe sensul Orhideelor- Gara de Nord să fie mai mic.
  • în zilele următoare STB va monta delimitatoare pe traseul tramvaielor 11 și 44 de la Maternitatea Giulești până la Bulevardul Constructorilor. În măsura în care fluxul de călători o va impune, vom suplimenta numărul de tramvaie de pe liniile 11 și 44. De asemenea, dispeceratul STB va lua măsuri pentru dirijarea în timp real a mijloacelor de transport public pentru a evita aglomerarea mai multor vehicule în aceeași zonă.

Efectele acestor măsuri se văd deja sau, mai degrabă, nu prea se văd. Un drum din Crângași până în Piața Victoriei durează o oră! Ce pot face șoferii care în acest moment nu pot fi numiți decât victime ale unui management administrativ absolut dezastruos? Păi, nu pot decât să se resemneze și să se înarmeze cu foarte, foarte mult calm pentru că situația va dura luni bune în cel mai optimist scenariu. Apropo, durata lucrărilor anunțată oficial de PMB este de 22,5 luni! Și nu este totul, pentru că, nu uitați, în 2024 încep lucrările la plafonul Unirii, ceea ce înseamnă că un alt nod rutier, poate cel mai important din București, va fi gâtuit.  Să vezi atunci distracție când cele două șantiere se vor suprapune!

Să zicem, însă, că ne mai calmăm și că lucrarea de la Podul Grant trebuia făcută. Dincolo de asta, e totuși ceva legat de Nicușor Dan care deranjează al naibii de tare: lipsa comunicării chiar și în situații limită pentru cetățeni, deci chiar și atunci când treaba asta se impune (vezi cazul de ieri) și, prin urmare, o aroganță total nejustificată, mai ales dacă ne aducem aminte de promisiunile electorale ale actualului primar general. Iar dacă la anul, că tot a confirmat Nicușor Dan că va candida pentru un nou mandat, va pierde alegerile, asta nu va fi un efect al demarării lucrărilor la Podul Grand în cel mai nepotrivit moment al anului, ci un efect al lipsei de comunicare și aroganței de care vorbeam mai sus.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

twelve + seven =