Metrorex vrea sa scape de o parte din fluxul de calatori de pe tronsonul Berceni – Pipera cu ajutorul RATB

program metrou

Metrorex a anuntat astazi, printr-un comunicat de presa, adoptarea unor masuri pentru “pentru imbunatatirea conditiilor de transport subteran”. Din pacate, pentru noi, cei din Sectorul 4, vestile nu sunt prea bune. Metrorex poarta discutii cu RATB pentru gasirea unor solutii de suplimentare a transportului public de suprafata pentru preluarea fluxului mare de calatori de pe tronsonul Berceni – Pipera. E un alt mod de-a spune “ia mai luati voi si autobuzul, ca nu ducem lipsa de clienti”.

In mod cert, asta nu este o solutie, mai ales la cum se circula pe arterele din Bucuresti si suntem tare curiosi cum ii va determina Metrorex-ul pe calatori sa ia autobuzul in loc sa coboare la metrou… chiar nu ne dam seama cum va proceda. Va pune politisti sa ne blocheze accesul in metrou, ne va intreba pe fiecare in parte unde avem de gand sa circulam cu metroul? Probabil ca raspunsurile vor veni de la companie in curand, pentru ori noi suntem lipsiti de imaginatie, ori Metrorex-ul se imbata cu apa rece sperand ca, iarna, calatorii vor alege RATB-ul (si asa “cocosat” de aglomeratie) in defavoarea metroului.

Pe de alta parte, compania a suplimentat numarul de trenuri in circulatie la orele de varf, respectiv intre orele 07.00 – 09.00 si 17.00 – 19.00 astfel:

  • pe magistrala 2 se circula cu 22 de trenuri (1 tren suplimentar) la un interval de succedare de 3 minute – solutie care reprezinta maximul posibil din punct de vedere tehnic, in prezent;
  • pe magistrala 1 se circula cu 21 de trenuri (2 trenuri suplimentare);
  • pe magistrala 3 se circula cu 15 trenuri(2 trenuri suplimentare);
  •  la orele de varf, atat pe magistrala 1 cat si pe magistrala 3 se circula la un interval de 3 minute intre Nicolae Grigorescu si Eroilor si de 6 minute pe restul distantei;

CITESTE SI: Cei de la metrou jura ca a luat toate masurile pentru a se evita aglomeratia din statii la orele de varf

De asemenea, Metrorex a anuntat si ca monitorizeaza circulatia trenurilor pentru evitarea in perioada de varf a sosirii simultane a trenurilor in statii.

Compania mai spune ca lucreaza la modificarea graficelor de circulatie a trenurilor de metrou pe magistralele 1 si 3 (reducerea intervalului la 2 minute intre Nicolae Grigoresc si Eroilor si 5 minute pe restul distantei), acestea urmand sa intre in vigoare incepand cu data de 1 decembrie 2016.

Nu in utimul rand, incepand de ieri putem vedea, la orele de varf, politisti in statiile de metrou de la Victoriei si Unirii, acestia avand rolul de a “dirija / dispersa fluxul de calatori”.

Sursa: Metrorex

1 Comment

  1. ioana

    November 2, 2016 at 7:46 am

    In loc sa caute metode sa scape de noi mai bine ar cauta solutii sa calatorim cat mai decent in couda fluxului mare de calatori, nu de alta dar platim o gramada de bani pentru calatoriile cu metroul.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

eight + 16 =