Decizia infiintarii celor sapte comisii a fost luata ieri, in urma intalnirii dintre secretarul de stat in MAI Raed Arafat, reprezentantii IGSU, ISU Bucuresti, primarul Gabriela Firea si primarii de sectoare din Capitala. Ce vor face cele sapte comisii? Pai, incepând de saptamana viitoare, acestea vor dispune reverificarea in teren, la toate unitatile de invatamant care nu au in acest moment autorizatie pentru securitate la incendiu.
Prin urmare, in maximum doua zile (maine 12 octombrie, cel mai tarziu), primariile de sector vor pune la dispozitia IGSU lista cu scolile unde au intampinat probleme in obtinerea autorizatiilor, urmand sa se stabileasca si sa se precizeze la fata locului masurile ce se impun, dupa cum reiese din comunicatul de presa de la PMB.
Toata lumea tinde, aproape din inertie, sa dea vina pe primaria generala si pe primariile de sector pentru situatia privind lipsa autorizatiilor pentru securitate la incendiu din scoli. Administratia locala are multe pacate, le stim, le-am criticat, am scris despre ele si vom continua s-o facem, dar problema de acum tine mai mult de legislatia in vigoare si de ISU decat de edilii din Bucuresti. Mai exact, problema cu aceasta autorizatie este ca majoritatea dosarelor pe care le depun primariile la ISU Bucuresti Ilfov sunt respinse, desi aceleasi dosare sunt intocmite de firme acreditate, verificate, atestate etc.. De ce se intampla asta? Potrivit PMB, pentru ca documentatiile respective “nu sunt puse in acord cu reglementarile normativelor pe linie de securitate la incendiu”. Pe romaneste, legislatia a depasit de mult timp birocratia in domeniul asta si tinde sa faca imposibila obtinerea acestei autorizatii. O recunoaste si Raed Arafat, care a afirma ca “in acest moment se lucreaza la modificarea legislatiei privind apararea impotriva incendiilor in vederea simplificarii procedurilor de obtinere a avizelor si autorizatiilor“. Secretarul de stat a mai spus si ca edilii de sector vor beneficia de asistenta tehnica de specialitate din partea reprezentantilor IGSU pentru stabilirea “masurilor constructive necesare pentru punerea in acord a documentatiilor necesare in vederea obtinerii actelor de autoritate”.