De la 1 ianuarie 2022 toate platile de taxe si impozite se vor face online, prin ordin de plata sau la aparatele SeflPay. Se desfiinteaza toate ghiseele!

online

UPDATE: Incepand cu data de 13 Decembrie, casieriile Directiei Generale de Impozite si Taxe din sectorul 4, se vor inchide pentru a se implementa noul sistem de plata, care va deveni functional de la inceputul noului an.

Potrivit B365, cei ce vor avea nevoie sa efectueze plati, o vor putea face, incepand cu data de 14 decembrie in incinta Mall Grand Arena, ce se afla pe bulevardul Metalurgiei 12-18, unde se vor amplasa 10 din cele 30 de astfel de aparate pe care primaria le are la dispozitie in acest moment. Tot aici, vor cetatenii putea primi asistenta pentru efectuarea platilor prin noile sisteme.

Asemenea aparate vor fi prezente si in alte zone aglomerate ale sectorului, precum: Sun Plaza, Piata Progresul, Piata Aparatorii Patriei, Piata Sudului, Piata Covasna, Metro Berceni, Auchan Berceni, Selgros, Carrefour, Hornbach si in anumite benzinarii si supermarket-uri din sector.

Stire initiala:

Primaria Sectorului 4 anunta ca incepand de la 1 ianuarie 2022 desfiinteaza total ghiseele pentru plata taxelor si impozitelor locale, achitarea acestora urmand sa se faca exclusiv online, prin ordin de plata sau la aparatele SelfPay. Astfel, Sectorul 4 va deveni prima administratie locala care face pasul complet catre digitalizare.

“Astfel, incepand de anul viitor, toate platile se vor face exclusiv online, prin ordin de plata sau la aparatele SelfPay, iar pentru aceasta, contribuabilii din Sectorul 4 vor avea la dispozitie un nou instrument de plata online, pe langa cele consacrate deja. Noua metoda va putea fi folosita incepand cu data de 1 ianuarie 2022, la adresa http://taxeimpozite.ps4.ro din cadrul noii platforme electronice a Sectorului 4 al Municipiului Bucuresti, http://start.ps4.ro.”, se arata intr-un comunicat de presa al primariei.

Cum functioneaza?

Accesul in aceasta platforma se va face pe baza unui cont unic de identificare, atribuit de autoritatea locala a Sectorului 4 fiecarui detinator de rol fiscal de pe raza sectorului. Contul va fi comunicat fiecarui cetatean in parte, pana la sfarsitul acestui an, printr-o scrisoare trimisa la adresa de domiciliu si in care se vor regasi toate informatiile necesare referitoare la utilizarea contului, precum si o decizie de impunere prin care se va comunica valoarea totala a taxelor si impozitelor datorare bugetului local pentru anul 2022.

Persoanele care intampina dificultati cu platile online vor fi sprijinite. Acestea vor avea la dispozitie 30 de aparate SelfPay, destinate exclusiv pentru plata taxelor si a impozitelor locale. Ele vor fi amplasate in cele mai aglomerate zone comerciale de pe raza Sectorului 4. Astfel, zece dintre acestea vor fi montate in Grand Arena, atat la parterul centrului comercial, in imediata apropiere a cailor de acces, cat si la etajul 1, in locatia in care, pana de curand, a functionat Primaria Sectorului 4.

Restul aparatelor se vor regasi in urmatoarele locatii: Sun Plaza, Piata Progresul, Piata Aparatorii Patriei, Piata Sudului, Piata Covasna, Metro Berceni, Auchan Berceni, Selgros, Carrefour, Hornbach, precum si in benzinarii si supermarket-uri de pe raza sectorului. Practic, prin introducerea celor 30 de aparate SelfPay, se suplimenteaza semnificativ capacitatea “punctelor” in care cetatenii pot face plati. Mai mult, automatele fiind amplasate in interiorul spatiilor comerciale, oamenii nu vor mai fi nevoiti sa stea la coada afara, in frig, ci vor putea sa faca platile in conditii mult mai confortabile.

Toate aceste aparate vor fi asistate zilnic de angajati ai Primariei Sectorului 4, care ii vor ajuta pe cei ce nu sunt familiarizati cu acest sistem de plata sa isi achite darile. Automatele utilizeaza o tehnologie foarte simpla si usor de folosit, pe care, de altfel, locuitorii Sectorului 4 o au la dispozitie de mai bine de trei ani, din momentul in care plata taxelor si a impozitelor locale a devenit posibila cu ajutorul aparatelor de plata, pe care cetatenii le folosesc deja. In acest sistem, contribuabilii (persoane fizice/juridice) se identifica in baza de date cu ajutorul CNP/CUI, afla ulterior, valoarea datoriilor si aleg sa faca platile integral sau partial. De precizat ca toate cele 30 de aparate ale autoritatii locale sunt configurate sa elibereze restul in bani.

Noile sisteme de plata nu exclud, insa, instrumentele pe care cetatenii Sectorului 4 le folosesc deja pentru al treilea an consecutiv, puse la dispozitia acestora in cadrul campaniei ”Fara cozi la ghiseu”. Astfel, autoritatea locala a pregatit treptat terenul digitalizarii, facilitand accesul contribuabililor la modalitati alternative online de plata, precum ghiseul.ro sau punand la dispozitia acestora instrumente noi precum aplicatia ”Primaria Sectorului 4”. Acestora li s-au adaugat cele peste 200 de aparate SelfPay de la nivelul Capitalei si cele 500 de statii WESTACO de la nivel national, pe care cetatenii le-au putut folosi, in ultimii ani, pentru plata taxelor.

Birou unic pentru interactiunea cu locuitorii Sectorului 4

Digitalizarea administratiei Sectorului 4 nu vizeaza doar plata online a taxelor si impozitelor. Toate interactiunile cu Primaria, fie ca vorbim de acte pentru masini sau proprietati, certificate si autorizatii de construire, documente necesare autorizarii comerciale sau schimbarea cartilor de identitate etc., vor putea fi posibile prin intermediul aceluiasi cont unic, atribuit fiecarui cetatean in noul sistem electronic al Sectorului 4 si care va cuprinde toate Directiile din cadrul administratiei locale ce interactioneaza cu contribuabilii.

Consiliere pentru cei care nu se descurca cu noile metode de plata

In ajutorul celor care nu reusesc sa foloseasca din start aceasta modalitate se infiinteaza ”Centrul de interactiune cu cetatenii Sectorului 4”. Amenajat in Mall Grand Arena, la etajul 1, oferind conditii moderne si civilizate, Centrul va avea 16 birouri specializate, unde angajatii Primariei ii vor consilia pe cetateni in eliberarea actelor si a acordurilor pe care acestia le solicita.

Pentru evitarea aglomeratiei, oamenii vor avea posibilitatea sa se programeze online, telefonic la 021.9441 sau la receptia Centrului din Grand Arena, se mai arata in comunicatul de presa.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

seven + 10 =